«شل شاک» در کمین هزاران سرور در جهان

محققان موسسه امنیتی Zscaler ThreatLabZ :

هکرها با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری برنامه Bash بدافزارهایی را بر روی وب سرورهای Nginx و Apache نصب کرده و در حال آسیب زدن به هزاران رایانه هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از فارس از وی تری، محققان موسسه امنیتی Zscaler ThreatLabZ می‌گویند حملات شدیدی علیه این وب سرورها در جریان است و دامنه این حملات رو به افزایش و نگران کننده است.

به گفته دیپن دسایی مدیر امور امنیتی Zscaler ThreatLabZ، تنها بخش محدودی از این حملات شناسایی شده و حجم خسارات وارده هنوز مشخص نیست . محققان هشدار داده‌اند که این حملات می‌تواند زیرساخت‌های صنعتی مهم مانند SCADA را نیز مختل کرده و باعث نفوذ هکرها به آنها شود.

در حال حاضر سرورهای لینوکس از جمله اهداف اصلی این حملات هستند و بررسی‌ها نشان داده که از این بدافزار برای گنجاندن کدهای مخرب بر روی وب سرورها، جمع آوری و سرقت اطلاعات حساس از رایانه ها و ایجاد زمینه‌ای برای نفوذ مجدد به سرورها استفاده شده است.

با توجه به دامنه تخریب این آسیب پذیری دهها شرکت نرم افزاری در جهان و از جمله اپل و اوراکل در تلاش برای عرضه وصله هایی برای رفع آسیب پذیری سیستم عامل های مک، لینوکس، یونکس، سولاریس و … هستند. آمازون هم تایید کرده که سرورهایش کماکان ایمن بوده و آسیب ندیده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =