ثبت هر ۲۵ ثانیه یک تراکنش در سه روز اول پرداخت یارانه ها

باز هم یک آمار عجیب از شرکت خدمات انفورماتیک:

شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد : « در سه روز 28 تا 30 آذر ماه سال جاری تعداد تراکنش های ثبت شده در دو بانک طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک به 81 میلیون و 760 هزار و784 تراکنش رسید. » این رقم عجیب به معنای انجام هر 25 ثانیه یک تراکنش در خودپردازهای دوبانک ملی و صادرات است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد : با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و پرداخت الکترونیکی آن، تنها در سه روز 28 تا 30 آذر ماه سال جاری تعداد تراکنش های ثبت شده در دو بانک از بانک های طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک به 81 میلیون و 760 هزار و784 تراکنش رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 58 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت خدمات انفورماتیک ضمن اعلام این خبر افزود : با توجه به صدور مجوز برداشت از حساب یارانه در تاریخ 27آذر ماه سال 89 مجموعه ای از تمهیدات و بهینه سازی ها بر روی سیستمهای بانکی توسط شرکت خدمات انفورماتیک صورت گرفت تا این سیستمها بتوانند به خوبی پاسخگوی حجم فوق العاده تراکنشهای بانکی و کارتی باشند.

در این ارتباط همکاری های نزدیک و تنگاتنگی ما بین کارکنان و مدیران شرکت خدمات انفورماتیک، بانک مرکزی و بانک های ملی و صادرات صورت پذیرفت؛ که در نهایت منجر به اجرای موفقیت آمیز طرح فوق گردید.همکاران شرکت همراه با همکاران مجموعه فوق بطور شبانه روزی مدیریت سیستم ها راکنترل و نظارت نمودندتا خللی در عملکرد اجرای طرح صورت نپذیرد.شایان ذکر است؛ علیرغم مشخص نبودن تاریخ دقیق صدور مجوز برداشت از حساب های یارانه، سیستم توانست پاسخگوی تراکنشهای مالی بانکی و کارتی پس از تاریخ مذکور باشد.


این خبر می افزاید:بخشی از تمهیدات یاد شده در شرکت خدمات انفورماتیک پس از اعلام پرداخت الکترونیکی یارانه ها انجام و بخش اعظم آن همانگونه که در خبرهای قبلی نیز اعلام شده بود با ایجاد سایت های پشتیبان برای مواجهه با افزایش ناگهانی تعداد تراکنش های کارتی و بانکی صورت گرفته است.

آیا 81.5 میلیون تراکنش مقدور است

بر اساس امارهای بانک مرکزی مجموع خودپردازهای بانک ملی و بانک صادرات 6882 دستگاه و تعداد پایانه های فروشگاهی این دو بانک نیز 486364دستگاه در آبان ماه بوده است. همچنین نسبت استفاده از خودپرداز به پایانه فروشگاهی در این دو بانک در ابان 86.7 به 13.3 بوده است. اگر فرض کنیم که در دو روز یاد شده86.7درصد تراکنش ها با خودپردازهای این دو بانک انجام شده بدین معنی است که نزدیک 71 میلیون تراکنش در دو روز اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها توسط نزدیک 7 هزار خودپرداز بانک های ملی و صادرات انجام شده است. به تعبیر دیگر در دو روز مورد اشاره هر خودپرداز باید در دو روز 10 هزار و 300 تراکنش یا روزانه 3 هزار و 420 تراکنش یا به عبارت دیگر هر ساعت 143 تراکنش و هر دقیقه 2.4 تراکنش انجام داده است. به عبارت دیگر هر 25 ثانیه یک تراکنش در خودپردازهای این دو بانک انجام شده است.

از سوی دیگر بر اساس گفته کارشناسان بانک مرکزی برای هر تراکنش حداقل سه دقیقه وقت لازم است. همچنین در سه روز مورد اشاره قطعی های بسیار زیاد اعلام شد.  اینکه چگونه در خودپردازهای این دو بانک هر 25 ثانیه یک تراکنش انجام شده احتمالا از همان امارهای عجیب شرکت خدمات است. البته اگر نحوه محاسبه تراکنش ها در شرکت خدمات متفاوت است دست کم این روش را رازگشایی کند تا کارشناسان بیرون از این شرکت دچار اشتباه محاسباتی یا برداشت اشتباه نشوند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  5  =