کفاشیان: درباره حق پخش به تفاهم نرسیدیم

رییس فدراسیون فوتبال از توافق نکردن با صدا و سیما درباره حق پخش تلویزیونی امسال لیگ برتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: علی کفاشیان پس از جلسه‌ای که درباره حق پخش تلویزیونی با نمایندگان سازمان صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان داشت، در این باره گفت: هفته‌ گذشته جلسه‌ای در این باره با حضور دبیر شورای امنیت ملی و نمایندگان سازمان صدا و سیما داشتیم که قرار شد جلسه دیگری در این خصوص انجام شود تا تصمیم نهایی را بگیریم. در جلسه‌ای که امروز (پنجشنبه) بود به طرح‌هایی رسیدیم. ما طرحهای مان را ارائه کردیم تا فرصتی ایجاد شود که فوتبال به حق و حقوق واقعی‌اش برسد، اما شاید عملی شدن این طرح ها تا شش یا هشت ماه دیگر به نتیجه‌ای نرسد. بنابراین باید برای امسال به یک تصمیم مشخص می رسیدیم که متاسفانه هنوز توافقی در این زمینه حاصل نشده است.

کفاشیان همچنین در واکنش به این که با توجه به اختلاف رقمی که با سازمان صدا و سیما دارید آیا می‌توانید به نتیجه‌ای برسید؟ گفت: با محدودیت‌هایی که صدا و سیما در پرداختی‌هایش دارد، بعید می‌دانم درباره حق پخش امسال به نتیجه‌ای برسیم و باید مراجع بالاتری در این باره دخالت کنند تا کار به یک نتیجه‌ مشخص برسد. با پولی که صدا و سیما پرداخت می‌کند لیگ ما نمی‌تواند به سمت خودکفایی برود.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود اسپانسر سازمان لیگ در پرداخت تعهدات مالی‌اش با مشکلاتی مواجه شده، آیا این موضوع صحت دارد و شما را نگران نمی‌کند؟ گفت: پرداختی‌های اسپانسر لیگ مشکلی نداشته است. البته او فقط به سازمان لیگ اقساط را پرداخت می‌کند و تا الان هم پرداختی‌هایش خوب بوده است و ما راضی هستیم. تقریبا دریافتی‌ها به اندازه سال‌های قبل بوده، اما سازمان لیگ هم باید کمک کند تا مسیری به وجود آید که این شرکت بتواند درآمدزایی هم بکند. اگر آنها نتوانند درآمد کافی را به دست بیاورند ضرر می‌کنند و طبعا در پرداختی‌هایشان به ما هم با مشکل مواجه خواهند شد.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا موضوع احتمال همکاری فدراسیون با شرکت خارجی در خصوص حق پخش وجود دارد؟ گفت: صدا و سیما می‌گوید طبق مقررات داخلی ایران ما نمی‌توانیم پخش مسابقات را به یک شرکت خارجی بدهیم. در این زمینه محدودیت قانونی وجود دارد و اگر بخواهیم روزی این اتفاق بیفتد ابتدا باید محدودیت‌های قانونی حل شود.

رییس فدراسیون همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از نفوذ نصرالله سجادی در شورای المپیک آسیا برای کسب میزبانی جام ملت‌های 2015 استفاده می‌کنید؟ گفت: AFC پس از جام ملت‌های آسیا تصمیم نهایی‌اش را برای میزبانی جام ملت‌های 2019 می‌گیرد و اتفاقا ما از سجادی خواستیم تا با نفوذی که در شورای المپیک آسیا دارد، برای حمایت از ایران در جهت گرفتن این میزبانی تلاش‌های لازم صورت گیرد.

کفاشیان در ادامه این گفت و گو درباره جلسه‌اش با کارلوس کی‌روش برای انتخاب دستیار ایرانی او در تیم ملی، اظهار کرد: این جلسه قرار است از ساعت 15 امروز (پنجشنبه) در فدراسیون برگزار شود. نام گزینه‌های خوبی مطرح شده است که از چهره‌های مثبت فوتبال ما هستند. ما در نظر داریم با این کار سرمایه‌گذاری هم صورت گیرد تا در آینده بتوانیم از توانمندی‌های آن مربی استفاده کنیم. باید با کی‌روش در این‌باره تفاهم کنیم که امروز در این‌باره صحبت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف نظرتان با کی‌روش بر سر این است که شما می‌خواهید " دستیار او کسی باشد که در حال حاضر مدرک مربیگری داشته و در این زمینه رزومه داشته باشد و او می‌خواهد بیشتر از چهره های فوتبالی استفاده کند" گفت: این که ما از مربیان خوبی استفاده کنیم که دوره های مربیگری را طی کرده باشند بسیار خوب است و اتفاقا نظر ما همین است. اما شاید درباره گزینه‌ای به جمع بندی برسیم که فرضا او الان مدارک مربیگری نداشته باشد، اما این فرصت برایش در ماه‌های آینده فراهم است. ما به کارلوس کی‌روش گفتیم که خودش گزینه‌هایش را معرفی کند و در این کار دخالتی نکردیم. دید ما نسبت به این موضوع سرمایه‌گذاری است.

کفاشیان در واکنش به این که آیا نام علی کریمی و فرهاد مجیدی از طرف کی‌روش مطرح شده است، نیز گفت: این‌ها از چهره های خوب فوتبالی ما هستند، اما هنوز تفاهمی بین من و کی‌روش صورت نگرفته و باید بیاید و گزینه‌های نهایی‌اش را دوباره بگوید تا به تفاهم برسیم.

رییس فدراسیون همچنین با بیان این که تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا 70 روز در اردو خواهد بود گفت: اردوی پرتغال نهایی شده است و اولین ترکیب از تیم ملی به این کشور سفر می‌کند که تقریبا اسکلت تیم ملی ایران را تشکیل خواهند داد. اردوهای دیگری در تهران و خارج از کشور هم پیش‌بینی شده است که یکی از آنها به خاطر تطبیق شرایط آب و هوایی در آفریقای جنوبی یا در کیش خواهد بود و اردوی دیگر هم در استرالیا و متصل به جام ملت‌های آسیا است. همین طور می‌خواهیم غیر از کره جنوبی با یک تیم ملی آسیایی دیگر در تهران بازی تدارکاتی داشته باشیم، اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. اردوهای ما بعضا در روزهای فیفا دی نیست و همین طور برخی از کشورهای عربی هم در زمان‌های مختلف درگیر جام عربی هستند. از طرفی کشورهایی هم وجود دارند که درخواست‌های مالی سنگینی را طلب کرده‌اند، اما فدراسیون در تلاش است هر طور شده این برنامه بازی را نهایی کند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره تغییرات احتمالی در کادر فنی تیم ملی امید هم خاطر نشان کرد: یکشنبه هفته‌ آینده جلسه‌ای در این باره با کادر فنی تیم ملی امید خواهیم داشت و آنها گزارشاهای‌شان را ارائه می‌کنند. باید در مورد عملکرد آنها بررسی‌های لازم صورت گیرد و بعد از آن می‌توانیم نظر دقیق‌تری ارائه کنیم. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −  20  =