چارت‌ سازمانی داعشی ها مشخص شد

کنسرسیوم تحلیل و تحقیقات تروریسم (TRAC) به تازگی در گزارشی دست به افشای پشت پرده داعش زده است. داده‌های این کنسرسیوم نشان می‌دهد که چگونه داعش از یک نیروی صرف نظامی در حال حرکت به سوی یک جریان سیستمی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از روزنامه دنیای اقتصاد: کنسرسیوم تحلیل و تحقیقات تروریسم (TRAC) به تازگی در گزارشی دست به افشای پشت پرده داعش زده است. داده‌های این کنسرسیوم نشان می‌دهد که چگونه داعش از یک نیروی صرف نظامی در حال حرکت به سوی یک جریان سیستمی است.

بر این اساس، سلسله مراتب اداری داعش از کابینه و فرمانداران تا نهادهای مالی و قانونگذاری بسیار شبیه به سیستم کشورهای غربی است که این گروه فقط ارزش‌های غربی آن را نمی‌پذیرد؛ یعنی دموکراسی را از آن بگیرید و اختیارات را به شورایی بدهید که تصمیم می‌گیرد سر چه کسی باید بریده شود.

خود را جای ابوبکر البغدادی، رهبر مرموزترین و خشن‌ترین گروه تروریستی در جهان، با آن عبای سیاهِ قرن ششمی‌اش قرار دهید.در چنین شرایطی موفق می‌شوید از حملات هواپیماهای بدون سرنشین و جنگ‌های داخلی بگریزید، گروه‌های شبه نظامی را در دو کشور مختلف زیر بیرق خود متحد کنید، علم خلافت را برافرازید و سرزمین‌هایی در عراق و سوریه را به تصرف درآورید.

دولت خودخوانده اسلامی‌تان را (که نشانی از اسلامی بودن در خود ندارد، بلکه همان‌گونه که برخی کارشناسان می‌گویند ارتشی شورشی و تروریستی است) که به اندازه پنسیلوانیاست چگونه اداره می‌کنید؟ شما آن را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنید تا با وجود دشمنان فراوانی که در تمام پیرامون‌تان حضور دارند، بتوانید آن را راحت‌تر اداره کنید.
 

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  4  =