والیبال آلمان؛ الگو، همانند فوتبال

با موفقیت اخیر آلمان‌ها که نمونه کامل برنامه برنامه‌ریزی در ورزش هستند وعده ویتال هاینن محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سال 2013 وقتی تیم ملی والیبال آلمان برای انجام 2 بازی خود در لیگ جهانی والیبال به تهران آمده بود، ویتال هاینن، سرمربی بلژیکی تیم ملی آلمان می‌گفت وقتی به استخدام فدراسیون والیبال آلمان در آمده به آنها قول داده که در مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 به مدال برسد.

این حرف او در حالی مطرح شد که تیم ملی آلمان در مسابقات قهرمانی جهان سال 2010  به مقام هشتم رسیده بود،‌ در لیگ جهانی 2013 هفتم شده بود و در لیگ جهانی 2014 در دسته دوم، پایین‌تر از تیم‌هایی مثل کانادا، پرتغال، بلژیک و در کنار تیم‌های چک و فنلاند به مقامی بهتر از هشتمی نرسیده بود. با این تفاسیر بعید بود که تیم ملی آلمان با هدایت یک مربی بلژیکی بتواند روی سکوهای جهانی برود. 

شروع تیم ژرمن‌ها در مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 در لهستان نشان داد که آنها آرام آرام اما با قدرت برای ایستادن برای روی سکو گام برداشته‌اند. شاهکار آخر آلمان‌ها که نمونه کامل برنامه برنامه ریزی در ورزش هستند در بازی رده بندی مسابقات لهستان بود که 3 بر صفر از سد فرانسه مدعی گذشتند و با کسب مدال برنز جهان، وعده ویتال هاینن محقق شد. این اتفاق پیش‌تر در فوتبال هم رخ داده بود، جایی که تیم ملی فوتبال این کشور در سال 2014 قهرمان جام جهانی شد و یواخیم لو پس از آن گفت که از 10 سال پیش جرقه این کار زده شده بود.

آخرین باری که ژرمن‌ها روی سکوهای جهانی قرار گرفتند زمانی بود که دیوار برلین، آلمان شرقی و غربی را از هم جدا می‌کرد. تیم ملی آلمان غربی در سال 1970 به مقام قهرمانی جهان رسید و بلغارستان و ژاپن در رده‌های بعدی ایستادند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  10