رگ خواب علی دایی را من بلدم

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: «می‌دانستم رحیمی با برکناری دایی مخالفت می‌کند، با درخشان مذاکره کردم.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حمیدرضا سیاسی، رییس هیات‌مدیره متمول باشگاه پرسپولیس 10 روز جنجالی را تا به امروز پشت سر گذاشته است. او علی دایی و علیرضا رحیمی را از سمت‌های خودشان عزل کرد و حمید درخشان را به آرزوی دیرینه خود رساند.

حالا اما با گذشت زمان به نظر می‌رسد حواشی تیم به پایان خود رسیده است. هواداران و منتقدان منتظر هستند تا ببینند تغییرات انجام شده در آینده به نفع باشگاه خواهد بود یا خیر…

در چنین شرایطی حمیدرضا سیاسی درباره اتفاقات اخیر باشگاه مطالبی را بیان کرد که در زیر می‌خوانید.

* مثل اینکه آرامش بر پرسپولیس حکمفرما شده است.

– تمام تلاش کادر فنی و مدیریتی باشگاه برای این است که نتایج نه چندان مطلوب هفته‌های ابتدایی را جبران کنیم. به هر صورت یک دوره بحرانی را پشت سر گذاشتیم. خدا را شکر که تیم راه خود را پیدا کرده است. به هر حال کمترین حق هواداران میلیونی باشگاه این است که موفقیت این تیم را ببینند. ما وظیفه داریم که این خواسته آنها را برآورده کنیم. به همین خاطر باید عرض کنم که تمام تغییراتی که در باشگاه پرسپولیس افتاد برای دادن شوک به تیم و کسب نتایج خوب بود.

* اما هر چیزی راه و روشی دارد. شما نتوانستید باشگاه را درست مدیریت کنید و بدترین حواشی تاریخ این باشگاه را به وجود آوردید.

– من سعی کرده‌ام که درباره تمام مسائل پاسخگو باشم. قبول دارم که حوادث نه در شأن علی دایی بود و نه باشگاه بزرگ پرسپولیس. اصلا قشنگ نبود و همه حق دارند ناراحت باشند. ولی آن مشکلاتی که به وجود آمد تقصیر ما نبود. همان‌طور که بارها اعلام کردم عدم هماهنگی مدیرعامل سابق باشگاه با هیات‌مدیره و بی‌توجهی ایشان به مصوبات باعث شد این حوادث رخ بدهد. آقای رحیمی خوب می‌دانست که هیات‌مدیره تصمیم به تغییرات در کادر فنی گرفته است. ایشان خوب می‌دانست که ما تحت هر شرایطی این تغییرات را لحاظ می‌کنیم اما تصمیم به مقابله با هیات‌مدیره گرفت و برای همین از سمت خود برکنار شدند.

* رحیمی مدیرعامل پرسپولیس بود و شما و اعضای هیات‌مدیره قبل از تمام این اتفاقات با حمید درخشان و محمد مایلی‌کهن مذاکره کردید.

– یک‌سری مسائل وجود دارد که من نمی‌خواهم آنها را باز کنم. به هر صورت ما باید پیش‌بینی همه‌چیز را می‌کردیم. همانطور که بارها گفتم اگر علیرضا رحیمی مصوبه هیات‌مدیره را اجرا می‌کرد سر پست خود باقی می‌ماند. تصمیم ایشان برای مقابله با هیات‌مدیره باعث شد تمام آن اتفاقات رخ بدهد. ایشان از ما فرصتی خواست تا مسائل را بررسی کند. گفت که می‌رود با امامزاده صالح (ع) مشورت کند. اما یک دفعه ما دیدیم که ایشان بیانیه ای صادر کردند و بعد از بیانیه‌ هم مصاحبه‌های ایشان شروع شد.

* شما پیش‌بینی این اتفاقات را نکرده بودید؟

– به هر حال آقای رحیمی اگر همان موقع مخالفت خودش را با این تصمیم به ما می‌گفت ما از همان صبح روز چهارشنبه دو هفته قبل تکلیف خودمان را می‌دانستیم. خدا شاهد است قصد داشتیم مراسمی در‌خور‌ شأن علی دایی برگزار کنیم و از زحمات ایشان در همان روز تشکر کنیم. اما خب رحیمی کار خودش را کرد و همه‌چیز خراب شد. من واقعا متاسف هستم. اما آن اتفاقات اصلا تقصیر ما نبود.

* درباره مذاکره با درخشان صحبت نکردید.

– من با ایشان حرف زدم، اما دلیل داشت. چون من احتمال می‌دادم و می‌دانستم که رحیمی با تصمیم هیات‌مدیره مخالفت می‌کند با درخشان موافقت کردم تا تیم در آستانه بازی بدون مربی نماند. اما اگر رحیمی خودش برکناری دایی را ابلاغ می‌کرد، قطعا سر پست خود باقی می‌ماند و خودش هم مربی جدید را انتخاب می‌کرد.

* درباره ماجرای گاوصندوق یک میلیاردی و صحبت‌هایی که رحیمی مطرح کرد چه نظری دارید. واقعا پشت پرده خاصی در ماه‌های اخیر در باشگاه وجود داشته است؟

– همه‌چیز در باشگاه پرسپولیس شفاف بوده و هست. من واقعا نمی‌دانم چرا رحیمی آن صحبت را مطرح کرد. ما اگر در نظر داشتیم تا به ایشان یک میلیارد تومان پول بدهیم، به نحوی دیگر این کار را انجام می‌دادیم. چه کسی به این شکل می‌آید به هدف رشوه به کسی پول بدهد؟ آن هم یک میلیارد تومان در یک گاوصندوق! اصلا چرا من باید این کار را انجام می‌دادم؟ من رییس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هستم و اختیاراتی دارم. به نظر من درست نیست که با مطرح کردن مسائل مبهم و بی‌پایه و اساس بخواهیم به اعتبار افراد ضربه بزنیم. با این حال اگر چیزی وجود داشت آقای رحیمی آنها را مطرح می‌کرد. من روی خط برنامه 90 بودم و آماده هر گونه شفاف‌سازی و توضیح درباره هر مساله‌یی بودم. ایشان یک چیزی را برای خودشان مطرح کردند و بعد گفتند که بگذارید برخی حرف‌ها را نزنم. من از چیزی ترسی ندارم و تاکید می‌کنم که اتفاقات باشگاه شفاف بوده است.

* پس ماجرای یک میلیارد تومان پول چه بود؟

– من می‌توانستم در تمام این مدت با مصاحبه‌ و کارهای دیگر حواشی را بیشتر کنم. همان‌طور که گفتم برای من مهم پرسپولیس و موفقیت این تیم است. تمام سعی من این بوده که در چند روز اخیر به جای اینکه مسائل را به حاشیه ببرم با ادبیات صحیح مخالفان را آرام کنم؛ هرچند آنها گاهی توفان شدند و مجددا آرام شدند. حرف من این است که ادبیات شانتاژی و هتک حرمت باید از فوتبال کنار گذاشته شود و ورزشی‌ها با احترام با هم صحبت کنند. افراد باید ابتدا صحبت‌های‌شان را دسته‌بندی و بعد آن را عنوان کنند وگرنه فحاشی و توهین کردن و جنجال درست کردن را همه بلد هستند! من صبر کردم هر کسی که دوست دارد تمام فحش‌ها و توهین‌هایش را به من بکند. واکنش متقابل از خودم نشان ندادم. صبر کردم با گذر زمان همه‌چیز درست شود. شما شک نکنید که اگر نتایج تیم خوب باشد به مرور تمام این حواشی و مشکلات هم فراموش می‌شود. من هیچ‌وقت نیاز نداشتم عصبی شوم. وقتی با مخالف‌تان صحبت می‌کنید، هرچه آرام‌تر باشید نتیجه بهتری می‌گیرید. با این حال اصلا نمی‌دانم منظور رحیمی از بیان قضیه گاوصندوق چه بود؟ از بیان این مسائل تعجب کردم و به دنبال این بودم تا با توضیح دادن افکار عمومی را روشن کنم. می‌خواهم ذهن مردم نسبت به هیات‌مدیره پرسپولیس سفید باشد، نه سیاه و خاکستری. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. متاسفانه حرف‌هایی مطرح شد که اصلا صحیح نبود.

* راستی هواداران پرسپولیس هم شعارهای تندی را علیه شما مطرح کردند.

– همه اعتراض‌ها و شعارها را شنیدم. نظر خاصی ندارم. فقط به هواداران اعلام می‌کنم که ما تصمیمات را برای شاد بودن آنها و موفقیت پرسپولیس گرفتیم نه منافع شخصی خودمان. با این حال دست‌شان درد نکند به خاطر تمام آن لطف‌هایی که به ما داشتند!

* مدت‌ها بود که اهالی فوتبال به منفعل بودن هیات‌مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس انتقاد می‌کردند. کسی انتظار این را نداشت که شما بیایید همزمان سرمربی و مدیرعامل باشگاه را از کار برکنار کنید.

– من کاری به هیات‌مدیره‌های قبلی نداشته و ندارم. هیات‌مدیره کنونی باشگاه این‌جوری است. تصمیم می‌گیرد و اجرا می‌کند. صندلی‌‌ها و پست‌ها برای من جاذبه‌یی ندارد. ابلاغ بنده یک‌ساله است و سعی می‌کنم در این مدتی که در خدمت پرسپولیس هستم کارها را درست انجام بدهم. من دیدم در این موقعیت بهتر این است که تغییرات را یک دفعه انجام بدهیم. اگر مثلا دایی را قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان بر‌می‌داشتیم و بعد از چند وقت رحیمی را، دو بار حاشیه برای باشگاه درست می‌شد. برای همین یک دفعه سعی کردیم که این شوک بزرگ را به تیم بدهیم.

* برسیم به موضوع بساز بفروشی شما! می‌توانید بگویید شما واقعا چه کاره هستید؟

– من الان رییس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هستم. یک شرکت ساختمانی هم دارم که در زمینه راه‌سازی و تونل و ساختمان‌سازی و این مسائل فعالیت دارد. من بساز و بفروش نیستم. در کار ساخت و ساز هستم. اما اگر این کارهایی که می‌کنیم از نظر بعضی‌ها بساز و بفروشی هم باشد، از نظر من عیبی ندارد. این شغل غیر شرافتمندانه‌یی نیست. خلاف که نمی‌کنیم. برای من اما این مساله هم خیلی جالب بود که در تمام این مدتی که با رحیمی کار می‌کردم چرا بحث عقبه بنده و بساز بفروشی‌ام را مطرح نمی‌کرد اما بعد از برکناری آن مسائل را خطاب به آقای روحانی اعلام کرد.

* علی دایی در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌ بود از این مساله ناراحت است فردی که در کار ماده 100 و تراکم است درباره او تصمیم گرفته است.

– من نه در کار تراکم‌ بوده‌ام و نه ماده 100! هیچ‌وقت دنبال این کارها نیستم. ضمن اینکه من به عنوان رییس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس چنین تصمیماتی را به همراه همکاران دیگر در باشگاه اتخاذ کردیم. نه یک بساز و بفروش و عناوین دیگری را که به من نسبت داد‌‌ند. خیلی‌ها هم گفتند که وزارت ورزش دستور برکناری دایی و رحیمی را صادر کرد. اما اصلا این طور نبود. وزیر کوچک‌ترین اطلاعی در این رابطه نداشت و حتی در جلسه‌یی که با آقای خادم داشتیم آنها از اتفاقات باشگاه پرسپولیس اظهار گلگی کردند. با این حال ما تغییرات را انجام دادیم چون باید با توجه به آن نتایج انجام می‌شد.

* پول دایی چه می‌شود؟

– ما حق و حقوق او را می‌دهیم. من رگ خواب علی دایی را بلدم. می‌دانم که او به خاطر پرسپولیس کنار می‌آید. ما با دستیاران ایشان به توافق رسیدیم. با خودشان هم مذاکرات خوبی داشته‌ایم. هر وقت به باشگاه بیایند قدم‌شان روی چشم ما قرار دارد. با این حال ما تمام پول ایشان را هم می‌دهیم.

* تکلیف مدیرعامل باشگاه چه خواهد شد؟

– فعلا که منتقمی سرپرست باشگاه است. تصمیم دیگری اتخاذ نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  2