مدیر عامل اوراکل کناره‌گیری کرد

پس از سه دهه

لری الیسون، موسس و مدیرعامل اوراکل، یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان نرم‌افزارهای کسب‌وکار از سمت مدیرعاملی این شرکت استعفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به گزارش وال استریت ژورنال، لری الیسون 70 ساله که بیش از سه دهه است مدیر عاملی شرکت اوراکل را برعهده دارد، از سمت خود استعفا کرد.

لری الیسون، موسس و مدیرعامل اوراکل، یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان نرم‌افزارهای کسب‌وکار از سمت مدیرعاملی این شرکت استعفا کرد. به گزارش وال استریت ژورنال، لری الیسون 70 ساله که بیش از سه دهه است مدیر عاملی شرکت اوراکل را برعهده دارد، از سمت خود استعفا کرد.

 الیسون شرکت اوراکل را در سال 1977 تاسیس کرد و توانست آن را به یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان نرم‌افزارهای کسب و کار در جهان تبدیل کند. قرار است مارک هورد 57 ساله و سفرا کاتز 52 ساله جانشین لری الیسون در سمت مدیرعاملی اوراکل شوند. این دو در حال‌حاضر به‌عنوان معاونان لری الیسون در این شرکت فعالیت می‌کنند.

براساس این گزارش، استعفای لری الیسون به معنای دور شدن او از اوراکل نخواهد بود. وی قصد دارد پس از این در سمت متصدی بخش فناوری (CTO) به فعالیت‌های خود در اوراکل دامه دهد و درعین‌حال رئیس هیات‌مدیره این شرکت باقی بماند. الیسون هم‌اکنون صاحب یک چهارم سهام اوراکل است که در مجموع 48 میلیارد دلار ارزش دارد. بر اساس برآوردهای وب‌سایت فوربس، وی در فهرست ثروتمندترین‌های جهان، جایگاه پنجم را دارا است.

خبر کناره‌گیری لری الیسون از سمت مدیرعاملی که همزمان با انتشار گزارش درآمدهای فصلی اوراکل منتشر شد، باعث کاهش 4/2 درصدی ارزش سهام این شرکت شد. درآمد اوراکل در سه ماه منتهی به 31 آگوست امسال، 7/2 درصد کمتر از رقمی بود که تحلیلگران وال‌استریت برای این شرکت پیش‌بینی کرده بودند. این شرکت در 6 فصل از 8 فصل مالی گذشته نتوانسته است پیش‌بینی تحلیلگران را برآورده کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  42