والیبالیست های ایران ششم جهان شدند

تیم ملی والیبال ایران در پایان مسابقات والیبال جهان به مقام ششم رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از تسنیم: تیم ملی والیبال ایران در پایان مسابقات  قهرمانی جهان با شکست 3 بر صفر مقابل روسیه به مقام ششم جهان دست یافت.

هر دو تیم که پس از نرسیدن به مرحله نیمه نهایی، ناامیدانه برای کسب عنوان پنجمی با هم به رقابت پرداختند. البته تیم ملی ایران دلایل زیادی برای پایان افتخار آمیز مسابقات قهرمانی جهان دارد چون حداقل با 13 پله صعود به بهترین نتیجه دوران خود در مسابقات رسیدند. همچنین این بهترین نتیجه یک تیم آسیایی پس از سال 1982 است که ژاپن به مقام چهارم رسید.

در طرف دیگر هم تیم ملی روسیه قرار داشت که مسابقات قهرمانی جهان را برای سومین بار متوالی بدون کسب مدال به پایان می‌برد. آنها در سال 2010 به مقام پنجم و در سال 2006 به مقام هفتم رسیدند. هر دو تیم می‌خواستند حداقل مسابقات را با پیروزی تمام کنند.

ست نخست بازی با برتری ایران تا وقت استراحت فنی اول شروع شد اما در ادامه این روس‌ها بودند که برتری خود را به شاگردان کواچ دیکته کردند و ست اول را 25 بر 19 یه سود خود به پایان بردند. سرویس خوب و اشتباهات بازیکنان ایران، عوامل برتری روسیه در این ست بودند. 

ثبت امتیاز 6 بر 3 به سود ایران در ست دوم، سرمربی روسیه را وادار به استفاده از وقت استراحت فنی کرد اما در ادامه باز هم امتیازات حساس بازی نصیب روسیه شد تا این ست هم با نتیجه 25 بر 21 به سود آنها به پایان برسد. تیم ملی روسیه تا پایان ست دوم 27 امتیاز از حمله، 3 امتیاز از دفاع، 5 امتیاز سرویس و 15 پوئن هم از اشتباهات حریف  به دست آورد در حالی که بازیکنان ایران 25 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع و 10 پوئن هم از اشتباهات روس‌ها کسب کردند.

شروع ست سوم برای تیم ایران، کاملاناامید کننده بود به طوری که سایت مسابقات قهرمانی جهان هم نوشت که ایران از روزهای خوب خود فاصله زیادی دارد. این ست نیز با نتیجه 25 بر 18 به سود روسیه تمام شد تا ایران به مقام ششمی جهان برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  −  80  =