آخرین خبر از انبار مهمات محله فاطمی

رییس پلیس پایتخت در بیان آخرین خبر از حادثه کشف مهمات در زیرزمین یکی از منازل محله فاطمی که در 30 مرداد رخ داد، گفت: تا کنون نزدیک به 500 گلوله تانک و پوکه از این زیرزمین استخراج شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سردار حسین ساجدی نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در محل کشف سلاح‌های قدیمی ، همکاران من در مجموعه چک و خنثی چاه دیگری به عمق 25 متر حفر کرده و تا کنون 500 گلوله تانک و پوکه را استخراج کردند و عملیات ماموران همچنان نیز ادامه دارد. 

به گزارش ایسنا، ساجدی نیا با بیان اینکه نیروهای پلیس تحلیلشان این است که باید تا عمق 30 متری زمین پیش بروند در عین حال تاکید کرد که هیچ خطری ساکنان منطقه را تهدید نمی‌کند.

ساجدی نیا با تاکید بر اینکه این منطقه زاغه مهمات نبوده، گفت: این سلاح‌ها به شکل دستی در این محل ریخته شده و شهروندان بدانند که حضور پلیس در این منطقه فعال خواهد بود.

رئیس پلیس تهران بزرگ قدمت گلوله‌های کشف شده را نیز مربوط به سال 1935 میلادی به بعد دانست.

کشف بیش از 1000 عتیقه 6000 ساله در شمال پایتخت

ساجدی نیا همچنین از انهدام باند عتیقه‌جات در پایتخت خبر داد و گفت: برابر اطلاعات واصله به پلیس امنیت مبنی بر فعالیت غیرقانونی عده‌ای در بحث عتیقه‌جات، ماموران بررسی موضوع را آغاز کرده و پس از اطمینان از صحت ماجرا، با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و اخذ مجوز از دادسرای ناحیه یک، به محل این افراد واقع در یکی از مناطق شمالی شهر رفتند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به عملیات پلیس برای دستگیری این افراد خاطرنشان کرد: در جریان عملیات پلیس یک زن و یک مرد که فاقد سابقه کیفری بودند دستگیر شده و 1889 شی عتیقه نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه عتیقه جات مکشوفه مربوط به دوره‌های هزاره اول و دوم هخامنشیان، ساسانی، اشکانی و ایلخانی بوده است، افزود: برخی از این اقلام مکشوفه متعلق به 6000 سال پیش هستند.

ساجدی نیا با بیان اینکه تعدادی از این عتیقه جات نیز دست ساز بوده و سودجویان قصد داشتند آنرا در قالب عتیقه به فروش برسانند، گفت: مأموران در حال بازجویی از افراد دستگیر شده هستند و هنوز معلوم نیست که قصد آنها خروج عتیقه جات به خارج از کشور بوده یا خیر.

وی درباره ارزیابی‌های انجام شده از ارزش ریالی عتیقه جات مکشوفه نیز اظهار کرد: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی در حال بررسی ارزش این اقلام هستند.

تمهیدات پلیس در مهرماه

ساجدی نیا درباره تمهیدات پلیس در بازگشایی مدارس نیز گفت: با مجموعه پلیس راهور، شهرداری، تاکسیرانی ، اتوبوسرانی و … هماهنگی‌هایی انجام شده و در حوزه انتظامی نیز پلیس در 15 روز اول بازگشایی مدارس حضور پررنگی در سطح شهر خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  3