ابتکار: با انتقال آب دریای خزر مخالفم

معصومه ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در مورد انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی تصمیم جدیدی گرفته نشده و هیچ موافقتی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،معصومه ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در مورد انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی تصمیم جدیدی گرفته نشده و هیچ موافقتی صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، ابتکار مخالفت جدی خود را با انتقال آب بین حوضه‌ای اعلام کرد و گفت: آب باید به صورت درست مدیریت شود.

وی در مورد احتمال توافق وزارت نیرو و محیط زیست بر سر انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی گفت: در این مورد هیچ اظهارنظری نمی توان کرد؛ خیلی موافق بحث انتقال آب نیستم چرا که منابع آبی باید مدیریت شود.

رییس سازمان محیط زیست با تاکید بر این‌که مشکل کنونی مربوط به عدم مدیریت درست منابع آب است، گفت: در حال حاضر در مازندران منابع آبی خوبی هست اما با مشکل آب مواجه‌ایم. به گونه‌ای که نه فاضلاب تصفیه می‌شود و نه منابع آب به درستی مدیریت می‌شود؛ عدم مدیریت درست منابع آب مشکلی است که در سال‌های اخیر با آن مواجه‌ایم و باید مصرفمان به درستی تنظیم کنیم.

ابتکار با تاکید بر این‌که سرانه مصرف آب در تهران حدود دو برابر متوسط جهانی است گفت: الگوی کشاورزی نیز در کشور نادرست است و بخش عمده‌ای از منابع از دست می‌رود بنابراین الگوی کشاورزی باید اصلاح شود و چاره‌ای جز این نداریم.

وی با تاکید بر این‌که از همه جا آب منتقل کردیم تاکید کرد: با شرایط کنونی انتقال بین حوضه‌ای آب منطقی نیست.

معاون رییس جمهور در مورد پرت آب در کشاورزی با اشاره به این‌که کارهای خوبی برای کاهش پرت آب صورت گرفته گفت: مصوبات دولت حامی ارتقای سیستم‌های آبیاری لاست به گونه‌ای که دولت 85 درصد برای ‌آبیاری تحت فشار تسهیلات می دهد و اعتباراتی دراین زمینه پیش بینی کرده است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان محیط زیست ، استاندار تهران و وزیر نیرو با همراهی مدیرعاملان شرکت اب و فاضلاب کشور و آب و فاضلاب تهران از سد لار و ماملو بازدید کردند و در ادامه از سد لتیان و تصفیه‌ خانه‌های سوم ، چهارم و ششم بازدید می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  16