اپل تایید دو‌مرحله‌ای حساب‌هایش را توسعه داد

به دنبال سرقت عکس‌های خصوصی‌ ستاره‌های سینما

در صورت اجرای تغییرات جدید امنیتی، ابزارهای سرویس بایگانی اینترنتی اپل از نفوذ در امان خواهند بود، این در حالی است که این تغییرات اختیاری است و کاربران مجبور به اجرای تایید دو‌مرحله‌ای نیستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرکت اپل برای حفظ اطلاعات مشتریان خود، تایید دو‌مرحله‌ای حساب‌هایش را توسعه داده است. این تغییر پس از آن صورت می‌گیرد که عکس‌های خصوصی‌ ستاره‌های سینما از بایگانی آنلاین اپل موسوم به آی‌کلاود به سرقت رفت.

در صورت اجرای تغییرات جدید امنیتی، ابزارهای سرویس بایگانی اینترنتی اپل از نفوذ در امان خواهند بود، این در حالی است که این تغییرات اختیاری است و کاربران مجبور به اجرای تایید دو‌مرحله‌ای نیستند. در این شیوه تازه، هرگاه کاربر، شناسه و پسوردش را در دستگاه تازه‌ای به کار ببرد، یک مرحله تازه
پیش روی او قرار می‌گیرد. همچنین از کاربران خواسته می‌شود یک کد چهارقمی را که به شماره موبایل قابل اعتماد یا اپلیکیشن «آی‌فون‌یاب» کاربر فرستاده می‌شود، برای تایید هویت خود وارد کنند.

درصورتی که کاربر کد مورد نظر را وارد نکرد، دسترسی او به آی‌کلود از سوی اپل رد می‌شود و امکان خرید از طریق آی‌تیونز، آی‌بوک یا فروشگاه اپل نیز مسدود خواهد شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، همچنین در شرایطی که دستگاهمورد اطمینان کاربران گم یا دزدیده شود، آنها می‌توانند از یک کد 14 رقمی برای دسترسی به حسابشان استفاده کنند؛ از کاربران خواسته می‌شود این شماره را محرمانه و در جای امن نگه دارند تا به سرقت نرود.

اپل سیستم تایید دو‌مرحله‌ای را پیش از این نیز پیشنهاد کرده بود اما چنین امکانی تا به امروز برای بایگانی صاحبان حساب فعال نشده بود. به این معنا که اگر کاربری برای جلوگیری از سرقت اطلاعات خود سیستم تایید دو مرحله‌ای را فعال کرده بود، باز هم در صورتی که پسوردش دزدیده یا حدس زده می‌شد، هکر می‌توانست تمام بایگانی کاربر را با استفاده از نرم افزار پسوردشکن الکوم‌سافت به دست بیاورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  69  =  75