شروط پلیس برای سرویس‌ های مدارس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس حتما با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: نقص فنی، عدم صلاحیت راننده، نداشتن برچسب، سوار کردن بیش از حد مجاز دانش آموز، نداشتن معاینه فنی و … از جمله مواردی هستند که پلیس حتما برابر وظایف خود با آن برخورد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس حتما با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: نقص فنی، عدم صلاحیت راننده، نداشتن برچسب، سوار کردن بیش از حد مجاز دانش آموز، نداشتن معاینه فنی و … از جمله مواردی هستند که پلیس حتما برابر وظایف خود با آن برخورد خواهد کرد.

سرهنگ تیمور حسینی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و تمهیدات پلیس راهور در ایام مهرماه برای سرویس های مدارس گفت: براساس پیش‌بینی ها و آنچه که تاکنون در تهران سابقه داشته شروع سال تحصیلی با افزایش ترافیک 25 تا 30 درصدی همراه خواهد بود که دلیل آن افزایش سفرهای درون شهری ناشی از بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است.

وی با بیان اینکه هرساله برای بازگشایی مدارس جلسات مشترکی با حضور شهرداری، آموزش و پرورش، پلیس و … برگزار می‌شود گفت: پلیس راهور نیز مهم‌ترین وظیفه‌اش در این خصوص پوشش ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد شهروندان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه ساماندهی سرویس مدارس در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر هرساله کیفیت خدمات در این حوزه افزایش یافته است.

حسینی با بیان اینکه در روزهای اول مهرماه به دلیل نامشخص بودن وضعیت برخی از دانش آموزان برای استفاده از سرویس‌های مدارس والدین فرزندانشان را به مدرسه برده و همین موضوع منجر به افزایش ترافیک می‌شود اظهار کرد: تلاش ما بر این است که امسال بحث سرویس مدارس متفاوت از سال‌های گذشته باشد و به نوعی برای کنترل ترافیک کاری کردیم تا از اولین روز مدرسه وضعیت سرویس اغلب دانش آموزان مشخص شود.

وی با بیان اینکه این اقدام در کاهش درصدی از ترافیک موثر است خاطرنشان کرد: درهمین راستا از حدود چهار ماه قبل با هدف مشخص شدن وضعیت سرویس مدارس جلسات مختلفی با مسئولان حوزه‌ها و سازمان‌های مربوطه نظیر آموزش و پرورش ، تاکسیرانی، شهرداری و … تشکیل داده و تفاهمنامه‌ای نیز در این خصوص تنظیم کردیم.

حسینی با بیان اینکه تاکید پلیس بر ارتقاء کیفیت سرویس مدارس است افزود: متاسفانه در گذشته شاهد این بودیم که خودروهای غیرمجازی که به عنوان سرویس مدرسه انتخاب می‌شدند بیش از حد مجاز ظرفیت دانش آموزان را سوار می‌کردند که بخش عمده‌ای از این موضوع مربوط به عدم همکاری اولیا با مدرسه بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: در گذشته برخی خودشان از رانندگان غیرمجاز و فاقد صلاحیت برای حمل دانش آموزان و به عنوان سرویس مدرسه استفاده می‌کردند اما امسال امیدواریم این موضوع به حداقل برسد و با اقدامات انجام شده فکر نمی‌کنم دیگر والدین تمایل چندانی به استفاده از سرویس های غیرمجاز داشته باشند.

برخورد پلیس با سرویس‌های غیرمجاز مدارس

وی با تاکید بر اینکه پلیس حتما با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: برخورد با تک تک تخلفات در قانون مجازات‌ پیش بینی شده و نقص فنی ، عدم صلاحیت راننده، نداشتن برچسب ، سوارکردن بیش از حد مجاز دانش آموز، نداشتن معاینه فنی و … از جمله مواردی است که پلیس حتما برابر وظایف خود با آن برخورد خواهد کرد.

حسینی درباره ویژگی‌های یک راننده مجاز برای سرویس مدرسه گفت: علاوه بر گواهی نامه مجاز رانندگان سرویس‌های مدارس باید حداقل 23 سال سن داشته و متاهل باشند. همچنین این افراد باید گواهی سلامت جسمی و روحی خود را از مراکز ذیصلاح دریافت کرده و در سوابق‌شان پیشینه کیفری وجود نداشته باشد.

راننده سرویس دختران دبیرستانی حتما زن باشد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه ترجیح ما بر این است که برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دانش آموزان دختر از راننده سرویس زن استفاده شود گفت: درخصوص دختران دبیرستانی نیز زن بودن راننده سرویس اجباری است.

وی با بیان اینکه ماشینی که برای سرویس درنظر گرفته می‌شود نباید عمری بیشتر از هفت سال داشته باشد افزود: معاینه فنی، بیمه نامه معتبر سرنشین و شخص ثالث از دیگر شرایط یک سرویس مدرسه است و علاوه بر آن موضوع مهم تر این است که خودروی انتخابی باید ترجیحا از حوزه تاکسیرانی یا اتوبوسرانی باشد.

خودروهای شخصی نمی‌توانند در قالب سرویس مدرسه فعالیت کنند

حسینی با بیان اینکه خودروهای شخصی تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند در قالب سرویس مدرسه فعالیت کنند به ایسنا گفت: در صورتی که مدیران مدارس نتوانند از خودروهای تاکسیرانی به عنوان سرویس مدرسه استفاده کنند می‌توانند در قالب شرکت‌های پیمانکاری با اشخاص حقوقی برای این امر قرارداد امضا کنند و در حقیقت باید یک تشکیلات مسئول سرویس مدرسه شود و فرد حقیقی به هیچ عنوان نمی‌تواند به جابجایی دانش آموزان دست بزند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها یک مورد تصادف مربوط به سرویس مدارس داشتیم که آن هم منجر به جرح شد افزود: البته یک حادثه رانندگی نیز برای ما زیاد است و باید آن را به صفر برسانیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره انتخاب وسیله برای سرویس مدرسه نیز گفت: این موضوع بر عهده مدیران مدارس است و مسئولیت کوتاهی و حوادث احتمالی در این خصوص بر عهده مدیر خواهد بود.

حسینی از والدین و مسئولان خواست نهایت همکاری را در این خصوص با پلیس داشته باشند و تخلفات سرویس‌های مدارس را به پلیس اطلاع دهند وگفت: والدین مطمئن باشند که سخت گیری‌های پلیس در خصوص سرویس مدارس تنها و تنها برای ارتقای ایمنی دانش آموزان و آسایش خانواده ‌هاست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از خانواده‌ها خواست به هیچ عنوان به رانندگان خودروی شخصی برای استفاده به عنوان سرویس مدارس فرزاندشان اعتماد نکرده و گرچه ممکن است هزینه‌هایشان کمی افزایش یابد اما وظیفه جابجایی فرزندانشان را به خودروهای دارای برچسب و تایید شده از سوی مدارس، آموزش و پرورش و پلیس راهور بسپارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  ⁄  2  =