پاسخ ایران ایر در خصوص اتفاق روز گذشته

مدیرکل ایران ایر در اصفهان درخصوص اتفاق رخ‌ داده برای گروه موسیقی هم‌آوایان در فرودگاه اصفهان گفت: هواپیما تقریبا پر از مسافر شده بود و جایی برای ادوات موسیقی در این هواپیما نبود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر: محمد صادق، درخصوص اتفاق رخ‌ داده برای گروه موسیقی هم‌آوایان در فرودگاه اصفهان گفت: این گروه موسیقی 9 بسته همراه خود داشتند که به قسمت انبار هواپیما منتقل شد اما 4 بسته همراه داشتند که با اصرار می‌خواستند به داخل هواپیما بیاورند درحالی که از لحاظ ایمنی امکان حمل چنین باری با این ابعاد به داخل هواپیما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین بین‌المللی صنعت هوایی، باید بار همراه مسافر که به داخل هواپیما منتقل می‌شود، استانداردهای خاصی داشته باشد و در محفظه بالای سر مسافران جا شود، افزود: هر بسته‌ای را نمی‌توان به‌عنوان بار همراه مسافر به داخل هواپیما برد و باید بسته‌های خارج از استانداردهای بین‌المللی به قسمت انبار هواپیما منتقل شود.

مدیرکل ایران ایر در اصفهان با بیان اینکه هواپیمای پرواز اصفهان- شیراز که این گروه موسیقی قصد سفر با آن را داشتند، یک فوکر 100 نفره بوده است، بیان کرد: این مسافران جزو آخرین نفراتی بودند که به کانتر مراجعه کردند، بنابراین می‌توان گفت که هواپیما تقریبا پر از مسافر شده بود و جایی برای ادوات موسیقی در این هواپیما نبود.

صادق تصریح کرد: اگر یک یا دو بسته را داخل هواپیما می‌آوردند می‌توانستیم هماهنگ کنیم اما برای 4 بسته جای کافی در هواپیما وجود نداشت به همین جهت به آن‌ها اعلام شد که بسته‌هایشان را به قسمت بار در جلوی هواپیما ببرند اما باز هم نپذیرفتند.

وی با اشاره به اینکه هرهفته چندین گروه از ورزشکاران و هنرمندان با هواپیما جا به جا می‌شوند و تاکنون مشکلی نداشته‌ایم، بیان کرد: وقتی یک گروه با چنین بسته‌هایی قصد پرواز دارد باید از قبل هماهنگ کنند تا جای کافی برای بارهای آن‌ها تامین شود.

مدیرکل ایران ایر در اصفهان با تاکید بر اینکه اولویت ما حفظ جان مسافران و ایمنی پرواز است، بیان کرد: اگر هواپیما با آن حجم بار پرواز می‌کرد و به دلیل وجود مشکلات مجبور به بازگشت به فرودگاه می شد، آیا آن‌ها پاسخگوی مابقی مسافران بودند؟

وی با تاکید بر اینکه همکاری و مساعدت لازم از سوی امنیت پرواز و کارکنان ایران‌ایر با این گروه شده بود، اظهار داشت: تنها یک نفر از این گروه سوار هواپیما شده بود و مابقی پای پرواز بودند که در نهایت هم خودشان از پرواز منصرف شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  −  27  =