معیارهای خرید تبلت خوب چیست؟

شاید هم برای شما دسترسی 24 ساعته به اینترنت در اولویت باشد یا این که در نهایت به یک خروجی HDMI نیاز داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از صبحانه: با توجه به این که تنوع تبلت‌ها و همچنین تقاضای خرید آن‌ها روز به روز در بازار بیشتر می‌شود، داشتن یک انتخاب مناسب و سردرگم نشدن سخت‌تر خواهد شد. 

اگر اولین بار است که به قصد خرید تبلت به بازار قدم می‌گذارید بد نیست که یک سری نکات اساسی را در این رابطه بدانید. در ادامه برای شما سه قانون اساسی و کلی را که برای خرید یک تبلت مناسب ضروری است، بیان خواهیم کرد. 
   
بارها در میان نظرات ارسالی شما کاربران عزیز دیده شده است که سئوالاتی در رابطه با خرید تبلت مطرح شده است. با این که ما بارها در این رابطه صحبت کرده‌ایم اما باز هم پرسش‌های بسیاری در این رابطه وجود دارد که باید هر چند وقت یک بار به آن‌ها پاسخ داده شود. 
   
اگر شما هنوز برای خود تبلت نخریده‌اید و دوست دارید که برای خرید تبلت اطلاعاتی داشته و آگاهانه به بازار بروید، بد نیست که نکاتی را در این زمینه بدانید. با توجه به این که تنوع تبلت‌ها و همچنین تقاضای خرید آن‌ها روز به روز در بازار بیشتر می‌شود، داشتن یک انتخاب مناسب و سردرگم نشدن سخت‌تر خواهد شد. 
  
اگر اولین بار است که به قصد خرید تبلت به بازار قدم می‌گذارید بد نیست که یک سری نکات اساسی را در این رابطه بدانید. در ادامه برای شما سه قانون اساسی و کلی را که برای خرید یک تبلت مناسب ضروری است، بیان خواهیم کرد. 
   
نیازهای خود را بشناسید  
  
به گزارش تابناک مسلما قبل از این که یک انتخاب نهایی داشته باشید، سئوالات زیادی وجود دارد که باید به تمامی آن‌ها پاسخ گویید اما مهم‌ترین بخش ماجرا این است که اصلی‌ترین استفاده خود از تبلت را مشخص کنید و به عبارت دیگر مشخص کنید که چه نیازی دارید و از تبلت خود چه خواسته‌هایی دارید. بعضی از افراد به دنبال یک جایگزین برای رایانه شخصی خود هستند و به همین دلیل به دنبال خرید تبلت می‌روند و بعضی دیگر هم صرفا به دنبال ابزاری هستند تا در هنگام سفر همراه داشته باشند و بتوانند به وسیله آن فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنند.  
  
شاید هم برای شما دسترسی 24 ساعته به اینترنت در اولویت باشد یا این که در نهایت به یک خروجی HDMI نیاز داشته باشید.  
  
فقط به فکر قیمت نباشید  
  
ممکن است که قیمت یک فاکتور بسیار تعیین کننده و مهم در هنگام خرید باشد اما نباید تمامی عوامل و فاکتورهای مهم دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. هیچ وقت این گونه نیست که گران‌ترین تبلتی که در بازار وجود دارد، الزاما بهترین باشد. 
   
البته باید از خریداری برندهایی که شناختی در رابطه با آن‌ها ندارید و قیمت بسیار پایینی دارند، حذر کنید. برخی از شرکت‌ها مانند شرکت آمازون هم هستند که تبلت خود را با قیمتی بسیار پایین‌تر از آن‌چه ارزش واقعی آن است به فروش می‌رسانند و سپس از راه‌های مختلف مثل فروش محتوای دیجیتال، به نتیجه دلخواه خود دست پیدا می‌کنند. 
   
برخی دیگر هم کمال گرا هستند و حاضر نیستند به هیچ عنوان قیمت خود را پایین بیاورند. عده دیگری هم مانند اپل ضمن این که تبلتی خوش ساخت به شما ارائه می‌کنند، هزینه زیادی را هم به خاطر نامی که از آن استفاده می‌کنید از شما دریافت می‌کنند و به نوعی پول زور می‌گیرند. 
   
تولید کننده بسیار مهم است 
   
در مورد شرکتی که سازنده تبلت است باید بسیار هوشمندانه تحقیق کنید. مسلما اگر شما وسیله‌ای را بخرید که پس از اندکی استفاده، کارایی خود را از دست داده یا با مشکلات فنی مواجه شود، پول خود را دور ریخته‌اید.  
  
البته این امکان وجود دارد که هر تولید کننده‌ای اشتباه کند یا محصول خود را با چند ایراد جزئی نرم افزاری یا سخت افزاری ارائه کند اما مطمئنا شرکتی موفق است که بی‌درنگ سعی بر حل مشکل خود داشته و به صورت منظم آپدیت‌هایی را به مشتریان خود ارائه کند. 
  
پس این نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که درباره سوابق شرکتی که محصول آن را خریداری می‌کنید، تحقیق کنید و این موضوع یکی از نکات و معیارهای اصلی شما برای انتخاب تبلت باشد. 
   
به عنوان نمونه اگر قصد خرید یک تبلت اندرویدی دارید می‌توانید از میان شرکت‌های ایسوس، موتورولا و سامسونگ، روی شرکت سامسونگ حساب باز کنید زیرا عملکرد بهتری از خود نشان داده است.  
  
سیستم‌عامل تبلت  
  
یکی از مهم‌ترین نکات پـس از سه قانون بالا این است که شما بدانید تبلتی کـه خریداری می‌کنید چه سیستم عاملی دارد. به طور عمده بیشتر افراد سراغ سه سیستم‌عامل مشهور اندروید، ویندوز یا آی‌اواس می‌روند. قبل از خرید خود بد نیست که تحقیقی هم در این مورد داشته باشید. 
   
در حال حاضر بیشتریـن تعداد کاربران از آن اندروید اسـت و در مدت زمان کوتاه حضور خود توانسته است که موفقیت قابل توجه و چشمگیری را هم در زمینه تلفن‌های هوشمند و هم در میان تبلت‌ها از آن خود کند. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄  7  =