شورای رقابت حق قیمت گذاری خودرو ندارد

عباس پور با اعلام اینکه کارگروهی در این کمیسیون در حال تهیه گزارشی در ارتباط با نحوه عملکرد شورای رقابت و وضعیت قیمت خودرو است، گفت: شورای رقابت حق قیمت گذاری خودرو را ندارد و صرفاً می‌تواند در شرایط انحصاری برای قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا: سخنگوی کمیسیون صنایع با اعلام اینکه کارگروهی در این کمیسیون در حال تهیه گزارشی در ارتباط با نحوه عملکرد شورای رقابت و وضعیت قیمت خودرو است، گفت: شورای رقابت حق قیمت گذاری خودرو را ندارد و صرفاً می‌تواند در شرایط انحصاری برای قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کند.

عباس پور ادامه داد: از این رو هر گونه قیمت‌گذاری خودرو که تا کنون توسط این شورا صورت گرفته، خلاف قانون بوده و غیر قانونی است.

روح‌الله عباس پور افزود: کاهش دو تا سه درصدی قیمت خودرو توسط خودروسازان بسیار کم است و به نظر اغلب اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، قیمت خودرو باید کاهش بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش واردات خودرو به کشور از ابتدای سال جاری اظهار کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مستلزم حمایت از تولیدات داخلی است و در چنین شرایطی، ورود خودروهای خارجی، با سهولت و بدون محدودیت به تولید داخلی ضربه می‌زند.

عباس‌پور با بیان اینکه در این جریان، تولیدکنندگان داخلی نیز باید نسبت به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده و میزان مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود اقدام کنند تا رویکرد مردم نسبت به خودروهای داخلی تغییر کند، تصریح کرد: امروز موضوع اشتغال‌زایی و توجه به تولیدات داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و تکیه بر واردات، به تولید و اشتغال آسیب خواهد زد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تحریم‌ها در صنعت خودرو همچنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی افزایش واردات خودرو بر خلاف اهداف نظام و راهبرد اقتصاد مقاومتی است و باید نسبت به این مساله نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =