مجمع عمومی عادی بیمه مرکزی برگزار شد

مجمع عمومی سالانه بیمه مرکزی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور مدیر عامل سازمان حسابرسی، نمایندگان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای هیئت عامل بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، مجمع عمومی سالانه بیمه مرکزی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور مدیر عامل سازمان حسابرسی، نمایندگان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای هیئت عامل بیمه مرکزی برگزار شد.

علی طیب نیا وزیر  امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی با بیان این موضوع گفت: نقش بیمه مرکزی سیاستگذاری، هدایت و نظارت است و در این راستا باید عدم اطمینان های صنعت بیمه را به حداقل ممکن برساند تا بتواند صنعت بیمه را بیمه کند.
طیب نیا با اشاره به افزایش توان تولید و ثروت آفرینی به عنوان اولویت راهبردی اساسی اقتصاد کشور گفت: اگر صنعت بیمة کشور بتواند اعتماد و اطمینان را در بین سرمایه گذاران اقتصادی کشور ایجاد کند، به مهم ترین هدف خود دست پیدا کرده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر این نکته که صنعت بیمة کشور نیز مانند بسیاری از بخش های اقتصادی توسعه کافی پیدا نکرده است گفت: بیمه مرکزی با برنامه ریزی های انجام شده در این مسیر حرکت کرده و در این زمینه از راهنمایی ها و رهنمودهای اعضای مجمع و اعضای شورای عالی بیمه نیز استفاده می کند.
وی با اعلام این نکته که هدف اصلی صنعت بیمه سرمایه گذاری نیست، تصریح کرد: در صورت وجود ذخایر قابل ملاحظه در شرکت های بیمه، می توان در تأمین مالی نقش موثری ایفا کرد.
طیب نیا از نظارت به عنوان یکی از وظایف مهم بیمه مرکزی یاد و اضافه کرد: اگر نظارت موثری بر فعالیت های بیمه گری صورت نپذیرد شرکت های بیمه نمی توانند خسارت های بیمه گذاران را به موقع پرداخت کنند.
رئیس مجمع عمومی بیمه مرکزی از نظارت بر احراز صلاحیت متقاضیان تأسیس شرکت های بیمه به عنوان یکی از اهرم های اصلی نظارت نام برد و اضافه کرد: با وجود این که بیمه مرکزی در این زمینه تلاش های خوبی داشته است اما صنعت بیمه راه طولانی برای تحقق این اهداف در پیش دارد.
طیب نیا با اشاره به عوارض 32 درصدی بر حق بیمه های دریافتی به عنوان یکی از دغدغه های صنعت بیمه، تصریح کرد: بیمه مرکزی در دوره اخیر تلاش کرده است نقش خود را به عنوان رقیب شرکت های بیمه رقیق کرده و نقش سیاستگذاری، هدایت و نظارت را پررنگ تر کند و در این مسیر حرکت های مثبتی انجام داده و در آینده انشاءا… بهتر خواهد شد و در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای دیگر است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با تشکر از گزارش عملکرد صنعت بیمه که با کمترین ایراد و بند از طرف ناظران مالی مواجه شد گفت: امیدوارم که نقش بیمه مرکزی به گونه ای باشد که به جایگاه واقعی خودش هدایت شود.

به گزارش تسنیم، محمد ابراهیم امین با تأکید بر عوارض تحمیل شده بر صنعت بیمه کشور گفت: شرکت های بیمه اجازه ارزیابی ریسک ندارند. وی با اشاره به پرداخت ده هزار میلیارد تومان خسارت در سال 1392 از افزایش 34 درصدی این شاخص در صنعت بیمه خبر داد و گفت: شرکت های بیمه در سال 92 به شانزده میلیون و هفتصد هزار پرونده خسارت رسیدگی و پرداخت کرده اند.
رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: سرمایه گذاری ها در صنعت بیمة کشور در چارچوب آیین نامه مصوب شورای عالی بیمه صورت می گیرد و بر این اساس شرکت های بیمه باید سرمایه های خود را عمدتاً در حوزه هایی سرمایه گذاری کنند که قابلیت نقد شوندگی داشته باشد.
محمد ابراهیم امین با اشاره به این نکته که شرکت های بیمه در حال حاضر مانند رودخانه ای هستند که هر چه به آن وارد می شود از مسیر دیگری خارج می شود گفت: با این شرایط وجوهی برای سرمایه گذاری باقی نمی ماند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییر مأموریت پژوهشکده بیمه گفت: پژوهشکده بیمه با انجام مطالعات تطبیقی و تعریف پروژه های کاربردی توانسته است پاسخگوی بسیاری از سئوالات و مشکلات گریبانگیر صنعت بیمه باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان سخنانش با تقدیر از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای مجمع در این جلسه گفت: نظارت بر 29 شرکت بیمه ای بنابه ماهیت کار نظارتی دشوار است اما همکاران بیمه مرکزی در کمال صداقت و با کارشناسی و دلسوزی این کار را انجام می دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =