ترفند اردوغان برای عدم ورود داعشی ها به ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که ارتش این کشور امکان ایجاد منطقه حائل در امتداد مرزهای جنوبی را به منظور ممانعت از ورود عناصر گروه تروریستی داعش، بررسی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رسانه‌های ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز دوشنبه اعلام کرد ارتش ترکیه در حال بررسی طرحی برای ایجاد «منطقه‌ای حائل» در امتداد مرزهای جنوبی این کشور است. اردوغان، دیروز هنگام بازگشت از سفر رسمی خود به قطر در هواپیما به خبرنگاران اعلام کرد دولت ترکیه این طرح را بررسی و درخصوص ضروری بودن این اقدام تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ترکیه به عنوان یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تصریح کرده است که نقشی را در ائتلاف نظامی که آمریکا تلاش می‌کند آن را به منظور مبارزه با عناصر تروریستی داعش در عراق و سوریه تشکیل دهد، ایفا نمی‌کند.

مقامات دولت آنکارا اذعان کرده‌اند ربوده شدن 46 تبعه ترکیه –که شامل دیپلمات‌ها، سربازان و کودکان است- در ماه ژوئن گذشته از کنسولگری این کشور در شهر موصل در شمال عراق توسط داعش، تحرکات ترکیه را علیه این گروه تروریستی محدود کرده است. براساس این گزارش، 10 دولت عربی در نشست هفته گذشته در شهر «جده» عربستان بر مشارکت در ائتلاف نظامی علیه داعش تأکید کردند. ترکیه بیانیه پایانی این نشست را امضا نکرد.

نشست جده مشخص نکرده است ائتلاف نظامی علیه تروریست‌های داعش چه تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  −  34  =