حذف کامل روغن پالم از تمام محصولات لبنی

رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت از حذف روغن پالم از صنعت شیر و لبنیات از اول مهرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از مهر: رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت از حذف روغن پالم از صنعت شیر و لبنیات از اول مهرماه خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در حاشیه افتتاح اولین نمایشگاه دارویی ایران (ایران فارما)، گفت: در این زمینه سه مبحث وجود دارد. ابتدا آنکه امسال واردات روغن پالم حدود 300 هزار تن کاهش می‌یابد. سال گذشته 700 هزار تن از این روغن وارد کشور شد، اما امسال این میزان به کمتر از 400 هزار تن می‌رسد.

وی ادامه داد: به این ترتیب سرانه روغن پالم به ازای هر نفر 4 کیلوگرم کاهش می‌یابد. پیش از این، سرانه روغن پالم برای هر نفر حدود 10 کیلوگرم بود که در 6 ماه دوم سال به 6 کیلوگرم کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در جهت سلامت مردم با موارد افزودن غیرمجاز چربی گیاهی پالم به فرآورده‌های پرچرب لبنی با شدت برخورد و از آن جلوگیری می‌شود. همچنین افزودن مجاز روغن گیاهی پالم به برخی فرآورده‌ها نظیر پنیر پیتزا حذف می‌شود. طبق توافقی که با صنعت در این زمینه صورت گرفته است، از اول مهرماه اضافه کردن این روغن به محصولاتی که پیش از این مجاز بوده نیز قطع می‌شود. به این ترتیب روغن گیاهی پالم به طور کامل از صنعت شیر و لبنیات حذف خواهد شد.

دیناروند گفت: البته توصیه دائمی ما به مردم آن است که از شیر و لبنیات کم‌چرب استفاده کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: درباره محصولاتی که به صورت غیرمجاز از روغن گیاهی پالم استفاده می‌کرده‌اند نیز باید بگوییم که برخوردهای لازم در این زمینه صورت گرفته و متخلفان به دستگاه غذایی معرفی شده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  20