دفاع تمام قد از ازدواج مجدد زنان بی سرپرست

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه قبح اجتماعی ازدواج مجدد زنان در جامعه باید از بین برود، گفت: ایجاد بستر مناسب برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، راهگشاترین راه حل برای بخش مهمی از معضلات اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه قبح اجتماعی ازدواج مجدد زنان در جامعه باید از بین برود، گفت: ایجاد بستر مناسب برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، راهگشاترین راه حل برای بخش مهمی از معضلات اجتماعی است.

حسین انواری در سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی با عنوان "امور اجتماعی در برنامه توسعه ششم" در دانشگاه آزاد گناباد، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد مبارک حضرت امام رضا(ع) و با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار کشور غیر از درگیر بودن با مشکل فقر مادی، درگیر معضلاتی از قبیل فقر فرهنگی، عدم نشاط و آسیبهای عاطفی هستند که باید برای حل اینگونه مشکلات آنان نیز برنامه ریزی شود؛ چنانچه برای رفع این نوع مشکلات چاره اندیشی نشود به طور قطع در آینده با بحرانهایی مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر تبیین جایگاه زنان با توجه به ارزشهای دینی، بر فضیلتهای زنان اشاره کرد و افزود: اصالت خانواده و پایه گذاری اصلی رحامت به عهده زنان است و آنان به عنوان محور مهر و محبت و پیوند دهنده اعضای خانواده نقش بسزایی در قوام کانون خانواده دارند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با بیان اینکه بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار تحت پوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند و از خدمات مختلف این نهاد استفاده می‌کنند، ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه کشور سیاست های ارزشمندی پیرامون حوزه های اجتماعی مطرح شده اما این برنامه ها آنطور که باید اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات زنان سرپرست خانوار به دلیل منع کاذب اجتماعی که دارد بیان نمی شود، تصریح کرد: ناهنجاری ها و فشارهای روحی و روانی موجود بر زنان موجب بروز احساس ناتوانی، افسردگی و بیماری های روانی در آنان می شود.

حسین انواری به وجود قبح‌های بی‌مورد جامعه در ارتباط با ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: جامعه حاضر است آثار سوء مفاسد و مشکلات اجتماعی را تحمل کند اما از اینکه مجری دستورات اسلامی باشد امتناع می‌کند.

وی با بیان اینکه ازدواج در دین اسلام امری بسیار پسندیده است، بیان کرد: ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار راهگشاترین مسئله برای حل معضلات اجتماعی است و بسیاری از مشکلات این زنان و فرزندان آنان می‌تواند با ازدواج مجدد و با استفاده از مشاوره مناسب از بین برود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه باید بسته‌های حمایتی را برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار هماهنگ کنیم اذعان کرد: در این زمینه لازم است قوای 3گانه به طور منسجم عمل کنند تا تناقصی بین اجرای سیاستها پیش نیاید که این امر مستلزم بازنگری در مهندسی تصمیمات است.

این مقام مسئول در پایان برخورد عقلانی با مسائل، ایجاد صندوق حمایت از زنان سرپرست خانوار، ایجاد کلینیک های تخصصی مشاوره رایگان، فراهم کردن زمینه ازدواج مجدد، ارتقاء نشاط اجتماعی، تقویت امنیت پایدار با حفظ کرامت، استفاده از نهادهای مردمی جهت مدیریت آسیبهای اجتماعی، آموزش مهارتهای زندگی و ارتقاء توانمندی زنان سرپرست، حمایت جدی از زنان سرپرست کارآفرین، ترویج ارزش های دینی و فرهنگ سازی در جهت اصلاح نگرش منفی در حوزه اجتماعی نسبت به زنان سرپرست، سرمایه گذاری در حوزه سالمندان، احیای سنتهای حسنه و ارزش دادن به خانه داری را از راهکارهای حل مشکلات زنان سرپرست خانوار دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12