خانه چاپی خود را از اینترنت دانلود کنید

خانه‏ به نمایش در آمده، نخستین خانه دوطبقه‏ای است که با استفاده از فناوری منبع باز به صورت دیجیتالی ساخته شده و با همکاری تیمی از مهندسان شرکت ARUP، «مرکز خانه لندن» و طراحان Studio 00 ارائه شده است. هزینه ساخت این خانه 50 هزار پوند اعلام شده و این تنها کسری از بهای لازم برای ساخت چنین خانه‏ای در لندن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،با فناوری ارائه‏شده مبتکران انگلیسی، می‏توان طرح خانه چاپی دو طبقه خود را از اینترنت دانلود کرد. این پروژه به هر کسی امکان طراحی، دانلود و چاپ‏کردن خانه‏های ضدآب و اجزای آن را می‏دهد و افراد می‏توانند با مهارتی جزئی این اجزا را به یکدیگر مونتاژ کنند.

 این ساختمان از قطعات برش‏خورده چوبی ساخته شده که این قطعات توسط یک چاپگر ویژه سه‏بعدی چاپ شده‏اند.  سازندگان خانه WikiHouse v4.0 می‏توانند طرح‌های مطلوبشان را به‌طور مجانی از اینترنت دانلود کنند و سپس تمامی قطعات چاپی لازم را به یکدیگر مونتاژ کنند.  نمونه‏ اولیه این خانه به مساحت 68متر مربع هم‏اکنون در شمال لندن و به عنوان بخشی از «جشنواره طراحی لندن» به نمایش در آمده و تیمی 20 نفره از داوطلبان ظرف فقط هشت روز آن را ساخته‏اند.

مجریان این پروژه معتقدند تیمی کوچک می‏توانند خانه‏ای یک طبقه از این دست را فقط ظرف یک روز بسازد. خانه‏ به نمایش در آمده، نخستین خانه دوطبقه‏ای است که با استفاده از فناوری منبع باز به صورت دیجیتالی ساخته شده و با همکاری تیمی از مهندسان شرکت ARUP، «مرکز خانه لندن» و طراحان Studio 00 ارائه شده است. هزینه ساخت این خانه 50 هزار پوند اعلام شده و این تنها کسری از بهای لازم برای ساخت چنین خانه‏ای در لندن است/ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  −    =  31