کشورهای رکورد دار مصرف قند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه کرده است مصرف روزانه قند نباید از 25 گرم در روز بیشتر شود هرچند این توصیه در بسیاری از کشورها رعایت نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مردم بیشتر کشورها بیش از میزان توصیه شده در روز، موادقندی مصرف می‌کنند که این افزایش در برخی مناطق به شش برابر نیز می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه کرده است مصرف روزانه قند نباید از 25 گرم در روز بیشتر شود هرچند این توصیه در بسیاری از کشورها رعایت نمی‌شود.

بررسی‌ها حاکی از آن است که آمریکا یکی از چاق‌ترین کشورها در جهان است و پس از آن مکزیک با دارا بودن 70 درصد جمعیت مبتلا به اضافه وزن و یک سوم مبتلا به چاقی در ردیف دوم قرار دارد. همچنین از دیگر کشورهایی که با معضل اضافه وزن دست به گریبان هستند می‌توان به چین، روسیه، برزیل و مصر اشاره کرد.

اگرچه مصرف قند با چاقی، دیابت و بیماری قلبی مرتبط است اما به هر حال رژیم غذایی حاوی میزان بالای مواد قندی برای سلامت بدن حتی در افرادی با وزن معمولی نیز نامناسب است. طبق نتایج بررسی که پیش‌تر انجام شده بود، افرادی که 25 درصد یا میزان بیشتری از کالری روزانه‌شان را با مواد قندی تامین می‌کنند، دو برابر بیشتر احتمال دارد بر اثر ابتلا به بیماری قلبی جان خود را از دست بدهند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، سازمان جهانی بهداشت به افراد توصیه می‌کند میزان مصرف قند را در طول روز کاهش دهند.

از راه‌های سریع برای کاهش میزان مصرف موادقندی خودداری از مصرف نوشیدنی‌های صنعتی و نوشابه‌ها و نیز مصرف شکلات تلخ به جای شکلات شیری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −    =  46