تندترین حرف های ممکن از طرف دایی نسبت به منتقدین

با کنار رفتن علی دایی و این‌که به هنگام جدایی از پرسپولیس اعلام کرد دیگر در مورد تیم محبوبش صحبت نخواهد کرد، به‌سراغ شخصی رفتیم که لااقل به لحاظ شناسنامه‌ای نزدیک‌ترین فرد به سرمربی سابق سرخپوشان محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،برادر سرمربی سابق پرسپولیس هم حاشیه‌هایش کمتر از علی دایی نبود. به طوری که یکی از دلایل انتقاد پیشکسوتان به شخص دایی حضور برادرش روی نیمکت پرسپولیس بود.محمد دایی در گفتگویی به تمامی این انتقادات و حواشی که پیرامونش مطرح بوده پاسخ داد.

– شما در جلسه کادر فنی سابق پرسپولیس با سیاسی حضور داشتید؟

من مسافرت بودم و تنها می‌دانم چنین جلسه‌ای بوده و صحبت‌هایی صورت گرفته است.

– خیلی‌ها از شیوه برکناری علی دایی انتقاد کرده‌اند.

مردم باید در این باره نظر بدهند که شیوه برخورد با علی دایی صحیح بوده یا نه.

– گویا شما با بهمن دهقان که نماینده برادرتان است مشکل داشته‌اید.

مشکل خاصی با بهمن دهقان ندارم. علی هزار تا رفیق دارد که بهمن دهقان یکی از آن‌ها است. من مساله کاری با دهقان نداشته‌ام که بخواهم با او مشکلی داشته باشم.

– یکی از انتقاداتی که به علی دایی می‌شد به خاطر حضور شما روی نیمکت پرسپولیس بود، این انتقاد را قبول دارید؟

انتقاداتی که در این مدت شد را باید دید چه کسانی انجام داده‌اند. آن‌هایی که به علی انتقاد می‌کردند یک عده کفترباز بودند که عمرشان روی پشت بام سپری شده بود. این آدم‌ها انتقاد می‌کردند و من اگر جوابشان را نداده‌ام به خاطر بزرگی نام پرسپولیس بود چرا که در آن مقطع پرسپولیس نیاز به آرامش داشت.

– این منتقدین به قول شما کفتر باز معتقد بوده‌اند بهتر از شما هم برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس وجود داشت.

در این مدت بعضی از آقایان که نمی‌دانم دنبال چه چیزی بوده‌اند، فقط به دنبال ضربه زدن به پرسپولیس بودند. این آدم‌ها به دنبال بالا بردن دانش فنی و رفتن به کلاس‌های مربیگری نبودند و فقط بلد بودند انتقاد کنند. زمانی که من در گرما و سرما کلاس مربیگری می‌رفتم آن‌آقا روی پشت‌بام کفتر هوا می‌کرد. صرف این‌که 3 -4 سال در پرسپولیس بودند باشگاه را مال خودشان می‌دانند به خاطر بعضی از مسائل تا الان سکوت کردم و حرفی نزدم و حالا هم قصد ندارم آرامش پرسپولیس را برهم بزنم.

– یکی از مسائلی که در مورد شما گفته می‌شود اختلاف‌تان با کریم باقری بود.

اولین بار است که از زبان شما چنین چیزی را می‌شنوم. کریم یکی از بهترین رفیق‌های من است و هر جا هست برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. زمانی که با هم کار می‌کردیم چیزهای زیادی از او یاد گرفتم.

– شاید اگر برادر علی دایی نبودید این هجم انتقاد هم به شما وارد نبود.

آن‌هایی که انتقاد می‌کردند بدانند که دانش فنی من خیلی بیشتر از آن‌ها است. جایی که احساس کنم کارایی ندارم جلو نمی‌آیم. همچنین آن‌هایی که علی را می‌شناسند می‌دانند علی با کسی تعارف ندارد. متاسفانه در این سال‌ها عده‌ای کارشان ستیز با دایی است.

– قبول دارید قبل از سیاسی، پیشکسوتان پرسپولیس با مصاحبه‌هایشان باعث برکناری دایی شدند؟

پیشکسوتان پرسپولیس را باید به دو گروه تقسیم کرد؛ عده‌ای تحصیل کرده و با کلاس که به درد پرسپولیس می‌خورند و متاسفانه این عده کنار کشیده‌اند و وارد متن نمی‌شوند و چند نفری هم هستند که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و مثل گرگ در کمین نشسته‌اند تا پرسپولیس را نابود کنند. آن‌ها با هر کسی که به پرسپولیس آمده چه نتیجه گرفته باشد چه نگرفته باشد مشکل دارند. به نظر من پرسپولیسی‌های اصیل باید این چند دندان پوسیده را کنده و به دور بیندازند.

– شاید اگر دایی و مایلی کهن کینه یکدیگر را به دل نداشتند پرسپولیس هم آرامش بیش‌تری پیدا می‌کرد.

نمی‌دانم این چه کینه‌ای است که او از برادر من به دل دارد. 15 سال است که همین رفتار را با علی دارد. مشکل مایلی کهن این است که نمی‌تواند بالاتر از خودش را ببیند و تحمل کند. نمی‌تواند ببیند که دایی بیش‌تر تلاش کرده و بازده هوشی بالاتری نسبت به او دارد. در خانه‌اش نشسته و همین‌طور علیه برادر من مصاحبه می‌کند. حسادت چشمانش را کور کرده است. بدون تعارف بگویم و نه این‌که بخواهم چون برادرم است از او تعریف کنم با همه کارهایی که علیه او کرده‌اند تا زمین بخورد اما باید بدانند که در فوتبال این مملکت دیگر مثل دایی زاییده نخواهد شد.

– نکته‌ای که در مورد برادر شما جالب است اینکه هر زمان انتقادات نسبت به علی دایی زیاد می‌شود او قوی‌تر بازمی‌گردد.

همان‌طور که گفتید حتما یک چیزی هست که علی دایی این‌قدر در زندگی‌اش موفق است. چند دوره خواستند او را زمین بزنند اما آن بالایی خواست که دایی سربلند تر از قبل ظاهر شود. یک عده همیشه می‌خواهند او را نابود کنند اما خوشبختانه خدا دشمنان دایی را از آدم‌های ضعیف و نادان قرار داده است. مهر علی دایی هر بار که آن‌ها خواستند او را زمین بزنند در دل مردم بیش‌تر شده است. خیلی‌ها خودشان را به زمین و زمان زدند تا برادرم را نابود کنند اما نتوانستند. علی دایی از قدرت نیفتاده و نخواهد افتاد.

– فکر می‌کنید علی دایی به زودی به پرسپولیس برگردد یا نه؟

گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌کند. پرسپولیس تیم علی آقا است، چه در آن باشد چه نباشد.

– شما پیش‌بینی چنین روزی را می‌کردید؟

بله، می‌دانستیم که چنین روزی اتفاق خواهد افتاد. یک عده به دنبال این بودند که این شرایط به وجود بیاید و ما قبل از شروع بازی‌ها این مسائل را پیش‌بینی کرده بودیم. سناریو چهارشنبه گذشته از چهار ماه پیش نوشته شده بود. آن زمان که کاری کردند تا بازیکنان بزرگ پرسپولیس را از دست بدهیم 50 درصد توانایی ما را کم کردند، آن هم به خاطر این‌که بازیکنان مورد نظر ما را نگرفتند. باشگاه طوری با بازیکنان مد نظر برادرم صحبت کرد که آن‌ها بروند. در کنار این مسائل محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها هم داشتیم.

– گویا قرار بود بعد از بازی با راه‌آهن دایی برکنار شود. این موضوع به گوش شما هم رسیده بود؟

چون می‌دانستند در سه بازی آینده نتیجه می‌گیریم به صورت ضرب‌العجل در ظرف دو ساعت آن سناریو را اجرا کردند. چون می‌دانستند در صورت نتیجه گرفتن علی دایی دیگر نمی‌توانند او را برکنار کنند.

– علی دایی پس از برکناری گفت: افتخار می‌کند که احمدی‌نژاد و گودرزی او را برکنار کرده‌اند در صورتی که خود او هم توسط سیاسی‌ها سرمربی تیم ملی شد؟

چنین چیزی نیست و تا جایی که من می‌دانم علی‌آبادی با هماهنگی کفاشیان دایی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. این بار هم که رفت مطمئن باشید که سیاسی و هیات مدیره توان برکناری او را نداشتند.

– آینده پرسپولیس را بدون دایی چطور می‌بینید؟

پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و امیدوارم همیشه موفق باشد اما مطمئن باشید اگر علی برکنار نمی‌شد این تیم یکی از سال‌های خوبش را سپری می‌کرد. بازی‌های سخت را پشت سر گذاشته بودیم و می‌توانستیم در سه بازی آینده با پیروزی به کورس قهرمانی برگردیم. مصدوم‌های ما آماده بازی شده بودند و قرار بود سه گزینه خارجی خوب هم سر تمرین بیایند. همه مردم دیدند که بعد از دیدار با پدیده شرایطمان داشت بهتر می‌شد.

– این که می‌گویند شما با برادرتان سه ماه است قهرید درست است؟

سرمان را هم برای علی آقا می‌دهیم، فوتبال که ارزشی ندارد. من همیشه علی دایی را به عنوان رفیق و برادرم ستایش می‌کنم و زندگی خانوادگی‌مان مهمتر از فوتبال است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  2