بازار اینترنت بازیگران قدرتمند‌ و بزرگ‌تر می‌طلبد

معاون رگولاتوری گفت: در بین 11 شرکت PAP (ارائه دهنده ADSL) حدود 6 شرکت شرایط دریافت پروانه ارتباطات ثابت را دارند؛ اکنون موقع ارزیابی است و کم‌کاران باید ارزیابی شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،صادق عباسی‌شا‌هکوه در گفت‌وگو با  فارس، در پاسخ به این سوال که برخی شرکت‌های PAP از پیش‌نویس پروانه ارتباطات ثابت گلایه دارند و معتقدند با اجرایی شدن این پروانه تنها 5 شرکت PAP در بازار اینترنت باقی‌ خواهند ماند که سبب ایجاد انحصار در این عرصه می‌شود، گفت: هدف از این پروانه ایجاد بازیگران بزرگ‌تر با توان بیشتر است.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هم‌اکنون 5 الی 6 شرکت PAP شرایط این پروانه را دارند؛ زمانی که شرایط می‌گذاریم طبیعی است که همه شرایط را نداشته باشند؛ کسی که کم‌کاری کرده باید ارزیابی شود و اکنون موقع ارزیابی است.

وی تاکید کرد: در این پروانه راه برای هیچ کس بسته نیست و اتفاقا راه باز شده تا بازیگران دیگر نیز وارد این بازار شوند. علاوه بر اینکه سایرین که فاقد شرایط هستند نیز می‌توانند در قالب کنسرسیوم در این پروانه شرکت کنند. این پروانه نه تنها انحصار نیست بلکه ضد انحصار نیز هست.

عباسی تصریح کرد:‌ این پیش‌نویس هم‌اکنون در مرحله نظرخواهی است و اگر به آن اشکالات جدی وارد شود که قانع شویم پیش‌نویس را اصلاح خواهیم کرد.

معاون رگولاتوری خاطر نشان کرد: پیش‌نویس دو هفته پیش با هدف نظرسنجی برای بازیگران حوزه ارسال شده که اکنون با تمدید زمان نظر خواهی تا آخر شهریور، 13 روز دیگر به فرصت اصلاح اضافه شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −  71  =