وام ازدواج امروز رسماً ۱۰میلیون تومان شد

بعد از ابلاغ قانون بودجه به دولت و دستگاه‌های دولتی سامانه ثبت‌نام ازدواج از امروز نسبت به ثبت‌نام وام ۱۰میلیونی ازدواج بارگذاری شد، ولی هیچ بانکی در این سامانه وام ۱۰میلیونی را نمی‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با ابلاغ قانون بودجه 95 از سوی دولت به دستگاه‌های دولتی، ثانیه‌شمار آغاز و اجرای یکی از مهمترین مصوبات این قانون حرکت کرده و مردم منتظر اقدام بانک مرکزی هستند.

افزایش وام ازدواج به 10 میلیون تومان یکی از مهمترین مصوبات قانون بودجه 95 است که با مخالفت جدی بانک‌ها و بانک مرکزی روبه‌رو بود ولی در نهایت با ابلاغ بودجه نظام بانکی مجبور به اجرای این مصوبه شده است.

بانک مرکزی البته چندین بار اعلام کرده ملزم به اجرای مصوبه قانون است ولی منابع کافی برای آن ندارد. همچنین مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفته بود اگر بنا به اجرای این مصوبه باشد صف دریافت وام ازدواج طولانی‌تر می‌شود.

ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که بانک‌ها وام 10میلیونی ازدواج را اجرا خواهند کرد، ولی پیش از این میرمحمدصادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفته بود بانک مرکزی در جلساتی با بانک‌ها در حال تصمیم گیری برای تأمین منابع وام 10میلیونی ازدواج است.

امروز صبح سامانه ثبت نام ازدواج بانک مرکزی با تغییر عدد وام ازدواج از 3 به 10 میلیون تومان نخستین گام عملی اجرای مصوبه جنجالی بودجه 95 را برداشت.

هرچند شعب بانکهای مختلف نسبت به سؤال متقاضیان وام ازدواج می‌گویند “هنوز چیزی ابلاغ نشده و وام 10میلیونی را پرداخت نمی‌کنیم” و در سامانه هم هیچ بانکی وام 10میلیونی را نمی‌پذیرد.

به گزارش تسنیم، مجلس نهم شورای اسلامی در واپسین روزهای کاری خود و همزمان با بررسی لایحه بودجه 95 در صحن علنی بهارستان تصمیم گرفت تا وام ازدواج جوانان از 3 میلیون به 10 میلیون تومان افزایش یابد. با این مصوبه مبلغ 10 میلیون تومان برای هریک از زوجین خواهد بود و جمعاً 20 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوجین با بازپرداخت چهار سال پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1