واتساپ اسکرین‌شات‌ها را لو می‌دهد؟

آیا به این موضوع فکر می‌کنید که واتس‌اپ وقتی از چت یا استاتوس دیگران اسکرین‌شات می‌گیرید، به آنها اطلاع می‌دهد؟ کنجکاو هستید که وقتی شخصی از چت یا استاتوس شما اسکرین‌شات می‌گیرد، اعلانی دریافت خواهید کرد یا خیر؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، اگر می‌خواهید درباره تنظیمات اعلان اسکرین‌شات واتس‌اپ بدانید، شاید این گزارش بتواند به سوالات شما، پاسخ دهد.

وقتی از یک چت اسکرین‌شات می‌گیرید، واتس‌اپ خبر می‌دهد؟

خیر، هنگامی که از چت‌های یک کاربر با خودتان، اسکرین‌شات می‌گیرید، واتس‌اپ به آن کاربر اطلاع نمی‌دهد. شما می‌توانید هر تعداد که می‌خواهید اسکرین‌شات بگیرید یا حتی صفحه گوشی خود را ضبط کنید و کاربر درباره آن مطلع نخواهد شد. ممکن است با اپلیکیشن‌های اسکرین‌شات خصوصی مواجه شوید که به شما امکان می‌دهند بدون این که واتس‌اپ تشخیص دهد، چت‌ها را ضبط کنید، اما قابلیت اسکرین‌شات گرفتن گوشی شما هم به همین منوال است. این کار محرمانه است.

اگر نگران هستید که کسی بدون این که شما بدانید از چت‌های شما اسکرین‌شات بگیرد، چنین امکانی وجود دارد که این کار را انجام دهد. اگر شخصی از چت‌های شما اسکرین‌شات بگیرد یا صفحه نمایش آن را ضبط کند، هیچ نوع هشداری دریافت نخواهید کرد. اگر اپلیکیشن یا سرویسی دیدید که ادعا می‌کند وقتی کسی چت‌های شما را ضبط می‌کند به شما اطلاع می‌دهد، مطمئن باشید که پای کلاهبرداری در میان است.

با این حال، یک استثناء وجود دارد: واتس‌اپ به شما اجازه نمی‌دهد از پست‌های «محو شونده» (View Once) که از کسی دریافت می‌کنید، عکس بگیرید. اگر برای فردی، یک پست «محو شونده» ارسال کنید یا از شخصی دریافت کنید، نمی‌توانید از آن اسکرین‌شات بگیرید. اگر بخواهید این کار را انجام دهید، واتس‌اپ پیامی را نشان می‌دهد که از گرفتن اسکرین‌شات جلوگیری می‌کند.

وقتی از یک استاتوس اسکرین‌شات می‌گیرید، واتس‌اپ خبر می‌دهد؟

پاسخ به این سوال هم منفی است. واتس‌اپ به کاربر اطلاع نمی‌دهد که از استاتوس او اسکرین‌شات گرفته‌اید. می‌توانید از استاتوس یک نفر، اسکرین‌شات گرفته یا حتی آن را روی صفحه ضبط کنید و این پیام‌رسان به او اطلاع نمی‌دهد. هر اپلیکیشن یا ادعایی «خصوصی» کردن اسکرین‌شات‌های شما، یک کلاهبرداری است و هر اپلیکیشنی که ادعا می‌کند اسکرین‌شات‌ها را مسدود می‌کند یا به شما اطلاع می‌دهد، احتمالا  دارد سعی می‌کند اطلاعات حساب شما را سرقت کند.

با این حال، توجه داشته باشید که واتس‌اپ به کاربران این امکان را می‌دهد که ببینند چه کسی استاتوس آنها را مشاهده کرده است. کاربر می‌تواند ببیند که شما وضعیت او را مشاهده کرده‌اید، اما نمی‌داند که آیا از آن اسکرین‌شات گرفته‌اید یا خیر.

بر اساس گزارش پایگاه فناوری Howtogeek، اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، بهترین راه این است که هر محتوایی که نمی‌خواهید به صورت کامل علنی شود را در فضای آنلاین نشر ندهید. هیچ ویژگی در واتس‌اپ وجود ندارد که بتواند به غیرفعال کردن گزینه اسکرین‌شات برای چت یا موارد دیگر کمک کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  +    =  31