هکرهای چینی به زیمنس، تریمبل و مودی نفوذ کردند

مقامات آمریکا ۳ تبعه چین را که در یک شرکت امنیت سایبری در چین کار می‌کردند به هک کردن شرکت‌های زیمنس، تریمبل و مودی، برای به‌دست آوردن اسرار تجاری، متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر و به نقل از رویترز، مقامات آمریکا ۳ تبعه چین را که در یک شرکت امنیت سایبری در چین کار می‌کردند به هک کردن شرکت‌های زیمنس، تریمبل و مودی، برای به‌دست آوردن اسرار تجاری، متهم کردند.

 

این پرونده روز دوشنبه در دادگاه پیتس‌بورگ پنسیلوانیا مطرح شد و این سه نفر را به حمله‌های سایبری سازمان یافته و غیر قانونی، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷، متهم کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین، گنگ شوانگ، در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه گفت: چین به شدت با تمام انواع حملات سایبری مخالف است و با آنها طبق قانون برخورد می‌کند.

 

دادستان آمریکا در پنسیلوانیای غربی، سوسی سونگ، گفت که حکم بازداشت برای این سه نفر صادر شده است اما این پرونده به عنوان هک با پشتوانه یک دولت در نظر گرفته نشده است.

 

طبق اتهامات اعلام شده، هکرها بر ایمیل‌های اقتصاددان ناشناخته موسسه مودی نظارت می‌کردند؛ داده‌های واحدهای حمل‌ونقل، تکنولوژی و انرژی زیمنس را به سرقت بردند، و در حالی که تریمبل یک سیستم جدید موقعیت یابی جهانی را توسعه می‌داد آن را مورد هدف قرار داده بودند.

 

طبق اعلام مقاماتی که به علت محرمانه بودن جزئیات این پرونده نخواستند نامی از آنها فاش شود، پیشرفت‌های تریمبل در موقعیت‌یابی مکانی و تکنولوژی‌های زیمنس در مسیر یابی و ناوبری با اهداف امنیت داخلی و کاربردهای نظامی مورد توجه ویژه چین قرار گرفته بود.

 

طبق گفته مقامات، داده‌های جمع آوری شده باهکرها از موسسه مودی می‌تواند برای شناسایی افراد یا تجارت‌هایی که برای استفاده تاجران و مقامات دولت چین آسیب‌پذیر بودند مورد استفاده قرار بگیرند و یا از این داده‌ها برای اخاذی یا رشوه استفاده شود.

    لینک کوتاهلینک کپی شد!
    ممکن است شما دوست داشته باشید
    ارسال یک پاسخ

    37  −  29  =