مظاهری: به‌سوی بانکداری دیجیتال می‌رویم

محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو سخنران افتتاحیه این رویداد بود. مظاهری با اشاره به لزوم بازنگری در ساختار شعب بانک‌ها نتایج مطالعه پیمایش رفتار مصرف‌کنندگان در زمستان سال گذشته را بیان کرد؛ نمونه آماری این پژوهش ۱۰۰۰ نفر بود. طبق این پیمایش اولویت اصلی انتخاب بانک توسط افراد یا شاخص‌های اصلی انتخاب بانک خدمات گسترده بانک است. در اولویت‌های بعدی سود سپرده قرار دارد که البته برای افراد مسن‌تر مهم‌ترین اولویت است. نزدیک بودن محل شعب به محل کار و زندگی در چهارمین جایگاه قرار داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، موضوع دیگری که در این پیمایش بررسی شد استفاده از کانال‌های مختلف بود. ۱۲ درصد از افراد گفته بودند که اصلاً از شعبه استفاده نمی‌کنند و نزدیک به ۵۰ درصد فقط ماهی یک‌بار از شعبه استفاده می‌کردند. کسانی که به شعبه مراجعه می‌کردند بیشترین علت حضور آن‌ها استفاده از خدمات کارت بود. دومین علت، خدمات مربوط به چک بود. از مشکلات استفاده از شعب در این پیمایش زمان‌بر بودن استفاده از شعب بود.

مظاهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که رشد هزینه‌های بانکی در ایران در سال گذشته ۳۰ درصد بوده درحالی‌که رشد درآمدها ۱۸ درصد بوده است. ۶۰ درصد از هزینه بانک‌ها مربوط به شعب است. مدیرعامل شرکت توسن تکنو بیان کرد که ما از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی حرکت کرده‌ایم و اکنون به‌سوی بانکداری دیجیتال می‌رویم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =