مرکز ماهر خبر دادهک قانونی علیه مهاجمان سایبری

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای با معرفی یک نرم‌افزار مقابله با هکرها، از امکان هک مهاجمانی که به شبکه‌های کامپیوتری نفوذ می‌کنند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مرکز ماهر با معرفی نرم‌افزار جدید MazeHunter که Cymmetria آن را طراحی کرده است، اعلام کرد: این نرم افزار امکان مقابله بیشتر با هکرهایی را که به شبکه نفوذ کرده و کنترل دستگاه‌ها را در دست می‌گیرند فراهم کرده است.این موسسه آن را هک قانونی (legal hackback)می‌داند و در کنار ابزار تولید شده یک چارچوب را به سازمان‌ها پیشنهاد می‌کند که تعیین می‌کند چه عکس‌العمل‌های قانونی می‌توانند در برابر مهاجمان شبکه خود داشته باشند و هر کدام چه ریسکی را تحمیل خواهد کرد.

ایده طراحی این ابزار از درخواست‌های دو شرکت بزرگ (که یکی جزو ۵۰۰ شرکت برتر ارتباطات و دیگری از سرویس‌دهنده‌های بزرگ مالی است) مبنی بر تمایل این شرکت‌ها به هک مهاجمانی که قصد نفوذ به شبکه آنها را داشته‌اند، نشات گرفته است.هدف آنان نفوذ به هکرها و سرقت ابزارهای به‌کار گرفته  شده از سوی آنان به منظور مقابله فعال است. هک مهاجمان از مدت‌ها پیش یک موضوع بحث‌برانگیز در جامعه امنیت بوده است.هک مهاجمان در خارج  از شبکه داخلی عملی با ریسک بالا است که امکان بالا گرفتن سطح حملات را در پی دارد و اکثر متخصصان آن را توصیه نمی‌کنند. این عمل نه تنها از لحاظ تکنیکی خطرناک است، بلکه از نظر قانونی نیز در اکثر کشورها نفوذ بدون مجوز محسوب شده و خلاف قانون است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  24  =