محرمیان از کارمند بانکی تقدیر کرد/ تولید محتوای بانکی با چاشنی طنز

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از کارمند بانکی که در صفحه اینستاگرام خود محتوای بانکی با چاشنی طنز تولید می‌کند، تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صبح بخیر و ظهربخیر با لحنی خاص و انرژی وصف ناپذیر؛ عمده ویدئوهای حمیدرضا کردنائیج با همین انرژی مثبت آغاز می‌شود. او کارمند ۳۵ ساله شعبه ۷۹۶ رویان بانک صادرات و اهل نوشهر است و به گفته خودش در حال حاضر ۵ سال است که در خط مقدم شبکه بانکی و در بانک صادرات مشغول به کار است. اما کردنائیج شاید کمی با سایر کارکنان شبکه بانکی متفاوت باشد و بیش از یک کارمند تحویل‌دار بانک، به مانند یک تولیدکننده محتوا و اینفلوئنسر در حوزه محتوای مرتبط با شبکه بانکی ظاهر شود. با نگاهی کلی به صفحه شخصی اینستاگرامی او می‌توان پاسخ برخی سوالات رایج و مردمی، درباره امور بانکی مثل سامانه صیاد یا رمز دوم پویا را دریافت، البته این صفحه هدفش آموزش و آگاه کردن است اما عرق به بانک صادرات، این صفحه شخصی را به بهترین تبلیغ با کمترین هزینه برای بانک صادرات تبدیل کرده است.

امروز صبح مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با دعوت از این کارمند یا بهتر بگوییم شخصی که به جد عاشق شغلش است، به دلیل فعالیت خودجوش و دواطلبانه وی از او قدردانی کرد. نکته‌ای که کردنائیج می‌گوید این است که آنچه به او انرژی می‌دهد، ارزش قائل شدن و بازخورد مثبتی است که از تلاشش از سمت نهادی همچون بانک مرکزی دریافت کرده است. با این اوصاف مصاحبه پیش رو به مانند حال و هوای صفحه اینستاگرامی آقای کردنائیج که به دور از رویه‌ها و روال‌های اداری است در فضای خودمانی تهیه شده است.

ایده ایجاد چنین صفحه‌ای در اینستاگرام از کجا آمد؟

ابتدا شاید با این ایده و فکر که می‌خواستم خودم به روز باشم با طرح‌ها و برنامه‌های بانک آشنا باشم این کار را آغاز کردم و البته بسیار مایل بودم در صورتی که مشتریان بانکی سوالی داشته باشند به آنها پاسخ بدهم. اما رفته‌رفته با برگزاری آزمون استخدامی تعداد بیشتری از مردم به این صفحه سر زدند. اولین ویدئوهای من هم در این باره بود و دغدغه‌های مردم و سوالاتشان را پاسخ می‌دادم. اما به دلیل اینکه کارمند بانک صادرات بودم دوست داشتم طرح‌ها و برنامه‌های بانک صادرات را به این واسطه معرفی کنم و البته باید تأکید کنم ارتباط با مردم بسیار لذت بخش است، در واقع مردم هستند که ما به عنوان شبکه بانکی هستیم و وجود داریم.

شما کارمند شعبه هستید و به قول خودتان در خط مقدم، با این اوصاف بیشترین سوالات مردم چه در فضای مجازی و چه در فضای شعبه درباره چیست؟

بیشترین موضوعات مربوط به امور جاری است. برای مثال موضوعاتی همچون رمز دوم پویا را به طور کامل برای مردم توضیح می‌دادم چراکه آنها در این باره سوالات بسیاری داشتند یا چک صیاد به دلیل اینکه سیستم نوینی بود بسیاری از مشتریان با آن آشنایی کامل نداشتند به همین دلیل به واسطه محتوای تولیدی تلاش کردم تا این مسائل و مشکلات را با بیان طنز و بدون روال‌های اداری و نزدیک تر به زبان مردم ارائه کنم.

آیا از مردم نیز بازخوردی درباره محتوای تولیدی خود دریافت کردید؟

بازخوردهای بسیاری را از مردم در نظرات یا پیام های مستقیم در اینستاگرام دریافت می‌کنم، حتی پیش آمده بود که برخی مشتریانی که به شعبه می آمدند با همان لحن صبح بخیر و ظهر بخیر که در ویدئوهایم استفاده میکنم با من صحبت می‌کردند.

از کامنت‌های مردم متوجه شدم که تصور از یک کارمند بانک، فردی عبوس، بیش از حد رسمی و جدی است و این موضوع در حدی بود که از متفاوت بودن ویدئوهای من و لحن طنزآمیز و پرانرژی آن اظهار تعجب می‌کردند. به بیان بهتر از بازخوردهای مردم دریافتم که می‌توان تصور آنها از یک کارمند خشک بانک را با فعالیت این چنینی در فضای مجازی تغییر داد و مایلم که در این زمینه من و حتی سایر همکارانم فعالیت بیشتری داشته باشیم تا تصور مردم از کلیشه‌های یک کارمند بانک تغییر کند.

از صفحه شما این گونه به نظر می‌رسد که عاشق شغل خود هستید و نسبت به بانک محل خدمتتان عرق دارید، آیا این گونه است؟

کار کردن برای بانک صادرات را دوست دارم و روی این بانک عرق دارم. از ابتدای آغاز به کارم علاقمند بودم تا با این شیوه و فعالیت در فضای مجازی نام بانک صادرات را بیشتر در فضای مجازی مطرح کنم. به دلیل اینکه فضای مجازی، بستری است که از نظر من شبکه بانکی بسیار کم به آن ورود کردند و در صورتی هم که در این فضا حضور دارند بسیار رسمی و با احتیاط بوده است.

دغدغه شما در فعالیت فعلی‌تان در فضای مجازی چیست؟

من شخصاً دستی به قلم دارد و قطعاً حمایت هر چه بیشتر سازمان و نهادهایی که می توانند در تولید محتوا بسیار مهم است. البته فکر می‌کنم سایر بانکها نیز می‌توانند با حمایتشان از ما کارمندان بانک درامر تولید محتوا باعث می‌شوند تا طرح های بانکی بهتر به مردم معرفی شوند و اینگونه مردم نیز به واسطه ما کارمندان از حقوقشان آگاه می‌شوند. حتی برای مثال در موضوعاتی همچون اسکیمینگ، سرقت اطلاعات و موارد این چنینی که نیازمند آگاهی بخشی به مردم است، نیاز به دسترسی کافی و مقتضی به اطلاعات برای تولید محتواست.

دیدار با آقای محرمیان چطور بود؟

همانطور که گفتن دیده شدن یک کار و تلاش در هر سطحی بسیار لذت بخش است و احساس می‌کنم از امروز به بعد مسئولیت من سنگین‌تر شده است. دکتر محرمیان نیز امروز نیز بسیار با انرژی و رویی‌ گشاده با من برخورد کردند. در پایان هم می‌خواهم از همکارانم که همراه و هم پای تولید محتوای من بودند، قدردانی کنم.

همچنین همانطور که اشاره شد در دیدار امروز صبح دکتر مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، ضمن تقدیر از این کارمند بانک گفت: اولین باری که ویدئوهای شما را دیدم متعجب شدم و البته بسیار خرسند شدم و این محتواها نشان دهنده آن است که شما شخصی هستید که دوستدار شغل خود هستید. امیدوارم این مسیر را با جدیت بیشتری ادامه دهید و از موانع نترسید. ما نیز تلاش می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم از تلاش‌های شما در زمینه تولید محتوا حمایت کنیم و این امر را تسهیل کنیم.

 

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  18