خدمات انفورماتیک نخستین رمزارز ملی را ارائه کرد

“رمزارز ملی پایه‌ریال بر بستر زنجیره بلوک” با تلاش متخصصان شرکت خدمات انفورماتیک، توسعه یافته و آماده‌ بهره‌برداری آزمایشی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت خدمات انفورماتیک در راستای اهداف راهبردی خود و همگام با سیاست‌های کلان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از سالیان گذشته مطالعات گسترده‌ای را در این حوزه آغاز کرده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و راه اندازی آزمایشگاه‌های فنی، علاوه بر رصد مداوم فناوری، گونه‌های مختلف رمزارز را تولید و کاربری‌های آن را در مقیاس آزمایشی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

هدف از توسعه زیرساخت رمزارز ملی پایه‌ریال، امکان سنجی و ارزیابی قابلیت‌های این فناوری در تسهیل مبادلات اقتصادی، افزایش شفافیت و توسعه‌ خدمات مالی و پرداخت در نظام بانکی کشور است.

این زیرساخت قابلیت آن را دارد که رمزارز ملی را به پشتوانه‌ پول ملی کشور صادر کرده و در فاز اول در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار دهد تا از آن به عنوان توکن و ابزار پرداخت برای تبادلات، تسویه بین بانکی و توسعه خدمات خود بهره گیرند.

به این ترتیب، بانک‌ها قادر خواهند بود با تعریف انواع قراردادهای هوشمند در این بستر، به توسعه و بهبود زیرساخت خدمات مالی و پرداخت خود، از جمله خدمات مبتنی بر کیف پول و پرداخت های خرد، اقدام کنند.

نسخه عملیاتی این زیرساخت پس از طی دوران آزمون و کسب بازخورد، در سه ماه آینده به صورت یک اکوسیستم باز در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های حوزه فناوری و فعالان نظام پولی و بانکی قرار می گیرد.

بدیهی است در این فاصله، بهره‌گیری از پیشنهادها و تجارب تمام فعالان و علاقه‌مندان این حوزه در غنابخشی و ارتقای سطح کیفی آن به هنگام عملیاتی شدن بسیار راهگشا و مغتنم خواهد بود. از این رو شرکت خدمات انفورماتیک از تمام فعالان دعوت می‌کند تا با بررسی و آزمون این زیرساخت در بهبود عملکرد و توسعه آن مشارکت کنند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  16  =  21