تسهیلات بانکی بازنشستگان کشوری افزایش می‌یابد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی از افزایش تسهیلات بانکی برای بازنشستگان کشوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جمشید تقی زاده در نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران ارشد بانک صادرات ایران اظهارداشت: این صندوق با یک میلیون و ۳۷۰ هزار بازنشسته فرهیخته کشوری که زمانی در دستگاه های مختلف دولتی مشغول به کار بودند از سطح رییس جمهور و سران بزرگ نظام تا کارمندان دولت سروکار دارد و این نشان از جامعه مخاطب خاصی است که ما باید به آنها خدمات ارائه کنیم.

تقی زاده با تاکید بر اینکه کسب رضایت جامعه مخاطب صندوق بازنشستگی کشوری نشان از اثرگذاری و موفقیت ما خواهد بود، گفت: وضعیت حقوق بازنشستگان کشوری چندان مناسب نیست و بخش قابل توجهی از جمعیت تحت پوشش بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند که این عدد بسیار پایینی در مقابل هزینه‌های زندگی است.
 
وی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری انتظار دارد که مسوولان و نهادهای ذیربط و همکار، توجه بیشتری به این بخش از جامعه داشته باشند تا از وضعیت کنونی خارج شویم. ما نیازمند این هستیم که نگاه تازه ای به بازنشستگان و صندوق های بازنشستگی صورت گیرد و تلاش ما در دوره جدید ایجاد همین نگاه تازه است.

تقی‌زاده تاکید کرد: هدایت هلدینگ ها و شرکت های تابعه به سمت اجرای حاکمیت شرکتی، خروج از سبد وزنی و وارد شدن به سبدهای غیروزنی و حضور فعال در بازار پول و سرمایه، تشکیل دبیرخانه صندوق های بازنشستگی آسیایی و تعامل و مشارکت با صندوق ها در سطح آسیا به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت های موجود از نفت، گاز و پتروشیمی گرفته تا گردشگری و حرکت در جهت صندوق‌های بزرگی که اکنون حرف نخست را در اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله ژاپن و نروژ می‌زنند از جمله برنامه‌هایی است که در نگاه تازه به صندوق بازنشستگی کشوری شاهد آن خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط گذشته صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: سرمایه گذاری نشدن منابع حاصل از جمع آوری کسورات بازنشستگی، انجام سرمایه‌گذاری‌های زیان‌ده و واگذاری شرکت های ضررده از سوی دولت در قالب رد دیون و مسائل و چالش های مربوط به قوانین وضع شده، همگی سبب شده تا شرایط کنونی ایجاد شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با تقدیر از بانک صادرات ایران به دلیل تلاش‌ها و همکاری نزدیک مدیران این بانک با صندوق بازنشستگی کشوری و خدمات ارائه شده به بازنشستگان کشوری، اظهار داشت: با همه تلاش های انجام شده، باید برای آینده تصمیم های تازه ای گرفته شود تا بازنشستگان از خدمات بهتری برخوردار شوند که حضور آقای صیدی در سمت مدیرعاملی بانک صادرات با توجه به سابقه و توانمندی های ایشان، امید ارائه خدمات بهتر را در دل همه ما زنده می کند.

تقی‌زاده گفت: انتظار و خواست ما از بانک صادرات ایران تجمیع خدمات گذشته و جدید در قالب یک تفاهم نامه مشترک است تا حامل خبرهای خوش و تازه ای برای خانواده بازنشستگان کشوری باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی برای نزدیک شدن خانواده ها به بازنشستگان و بازگرداندن این عزیزان به جمع خانواده، گفت: رایزنی های بسیاری با بخش های مختلف صورت گرفته است. دستگاه های اجرایی نباید بازنشستگان را پس از پایان زمان اشتغال به حال خود رها کنند. قطعا صندوق بازنشستگی به تنهایی امکان ارائه خدمات متنوع و مناسب را به جمعیت هدف ندارد و نیازمند همکاری همه دستگاه های و نهادها است.

مدیر عامل بانک صادرات ایران نیز در این نشست، تقی زاده را فردی خوشنام و شخصیتی استراتژیست برای نظام و کشور دانست و گفت: با حضور تیم مدیریتی جدید صندوق بازنشستگی کشوری و آقای نجات امینی معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق که یکی از چهره های موفق اقتصادی هستند، می توان به آینده صندوق بازنشستگی کشوری امیدوار بود.

حجت الله صیدی همچنین اظهارداشت: بانک صادرات ایران کار دشواری در پیش رو دارد و هماهنگی منابع و مصارف که بخشی نیز صرف مطالبات می شود، بسیار سخت است؛ اما وقتی در جریان شرایط و عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری قرار می گیریم، متوجه فاصله سختی کار بانک با صندوق می شویم که انصافاً کار بسیار سختی است.

صیدی با اشاره به حدود ۳۰ هزار بازنشسته در مجموعه بانک صادرات، تصریح کرد: دوران بازنشستگی، دوران بسیار عجیب و خاصی است که توان فرد کاهش پیدا می کند اما هزینه ها و انتظارات از وی افزایش می یابد. هزینه معیشت، درمان و سلامتی، ازدواج و تحصیل فرزندان، نوه ها با درآمدهای پایین، دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه بانک صادرات همواره در تلاش برای ارائه خدمات در شان بازنشستگان کشوری و کمک به بهبود حداقلی وضعیت این عزیزان بوده است، گفت: بانک صادرات ایران با دو هزار و ۳۳۰ شعبه در سراسر کشور، همواره تلاش کرده تا به سمت تکریم از بازنشستگان حرکن کند و به همین دلیل بهبود خدمات فعلی و طراحی خدمات جدیدتر به بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری را حتما در دستور کار قرار خواهد داد.

صیدی با بیان اینکه خدمات بانک صادرات ایران به صندوق بازنشستگی کشوری پس از مطالعه و بررسی های لازم و قابلیت اجرایی شدن اعلام خواهد شد، ادامه داد: در این قالب می توان نسبت به افزایش میزان و تعداد سهمیه وام ضروری بازنشستگان کشوری برای سال جاری، سقف اعتبارات صندوق، حذف کارمزد از دسته چک های بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، تلاش برای ایجاد جذابیت های مالی و سرمایه گذاری بازنشستگان در بانک صادرات، اختصاص شعب ویژه بازنشستگان و… مطالعه و بررسی کرد و پس از قابل اجرا شدن، در قالب تفاهم نامه آن را عملیاتی و اعلام کرد.

وی تاکید کرد: افزایش تعاملات طرفین، منافع بانک صادرات و صندوق بازنشستگی کشوری و در نتیجه بازنشستگان عزیز را تامین می کند و از این همکاری هر دو طرف سود خواهند برد. امین پورذاکری، سرپرست معاونت مالی و اداری صندوق بازنشستگی کشوری نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش های بانک صادرات ایران در سال های اخیر، گفت: افزایش تعداد و میزان تسهیلات وام ۴ میلیون تومانی که با ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۹۶ همچنان در حال پرداخت است، افزایش اعتبارات پرداختی ماهانه، حذف کارمزد صدور چک بازنشستگان و … از جمله درخواست هایی است که باید برای سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

پورذاکری گفت: صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به مشکلات این صندوق و بازنشستگان عزیز تحت پوشش تلاش می کند تا از توان و ظرفیت حداکثری خود و بانک صادرات استفاده کند. نجات امینی، معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در سخنانی با اشاره به همکاری و تعاملات مناسب بانک صادرات با این صندوق گفت: حدود ۲۰۰ بنگاه اقتصادی مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری است که از این تعداد چهار بنگاه اقتصادی به دلیل بدهی به بانک صادرات دچار مشکل هستند که در صورت همکاری بانک عامل که تاکنون بسیار قابل توجه بوده است، می‌توان آن‌ها را از شرایط کنونی خارج کرد.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄  8  =