بیمه بیکاری در دوران تحریم به کارگاه‌ها اختصاص می‌یابد

وزیر کار:

ربیعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای آینده ۶ برنامه اشتغال دارد، یادآور شد: سیاست تثبیت شغل را برای شرایط تحریمی در نظر گرفته‌ایم تا بیمه بیکاری در داخل کارگاه پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت سیاست تثبیت شغل را برای شرایط تحریمی در نظر گرفته است، گفت: این سیاست به معنای پرداخت بیمه بیکاری در داخل کارگاه است و برای دوران تحریم‌ها هدف گذاری شده است.

وی گفت: امروز افرادی را با فکرهای خلاق در بحث اشتغال داریم که از آنها برای بهبود شرایط استفاده می کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت طرح پرداخت تسهیلات برای اشتغال روستایی گفت: هماهنگی بین دستگاهی ایجاد شده است و بیش از 8هزار میلیارد تومان طرح به بانک ها رفته است.
وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی همچنین با اشاره به آغاز به کار سامانه جامع روابط کار ادامه داد: فعالیتی را آغاز  کرده ایم که براساس آن  هر ایرانی یک کد اشتغال داشته باشد بدین ترتیب که سامانه بانک اشتغال ایرانیان را برای این طرح ایجاد کردیم. این امرکمک می‌کند که درشرایط خاص  مقررات درستی تعیین شود .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هدف از آغاز به کار سامانه اشتغال (شناسنامه کار)  را   افزایش امنیت شغلی کارگران عنوان کرد و گفت : این سامانه به افزایش امنیت شغلی کارگران می‌افزاید.

وی همچنین گفت: سامانه اشتغال، امکان برنامه ریزی برای افراد بیکار را فراهم می کند. در این سامانه همه اعترافات و مراحل رسیدگی به آنها ثبت و بررسی خواهد شد. شناسایی بنگاه های مشکل دار از دیگر امکانات این سامانه است.
ربیعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی  برای آینده 6 برنامه اشتغال دارد، یادآور شد: بیش از 60 هزار میلیارد تومان بودجه در تبصره 18بودجه برای اشتغال اختصاص یافته چرا که ممکن است در شرایط تحریم برخی بنگاه‌ها میزان اشتغالشان کاهش یابد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های مشترک این وزارتخانه با دستگاه‌های دیگر گفت: یکی از فعالیت های مشترک، ایجاد کد شغل برای همه ایرانیان است که بیش از 13 میلیون کد شغل در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد و همچنین تعداد کارمندان و بازنشستگان کشور به این کد شغل اضافه خواهند شد.
ربیعی با تاکید بر اینکه هر ایرانی که وارد بازار کار شود کد شغل خواهد گرفت، افزود: دومین کار مشترک، شناسه رفاهی ایرانیان که از دهک های پایین شروع و به دهک های بالا رسیده ایم. در حقیقت این واحد خدمات رفاهی با اتکا به پایگاه اطلاعاتی رفاهی ایرانیان تشکیل شده است و در بسیاری از موارد مانند آمار بازماندگی از تحصیل از این پایگاه استفاده خواهیم کرد. سومین کار مشترک، در حوزه سلامت بوده است. با کارهای صورت گرفته پیش بینی می شود در مرحله اول 10 درصد کاهش هزینه های درمانی صورت بگیرد.
وی کار مشترک چهارم را طرح تکاپوی اشتغال در حوزه های آی سی تی عنوان کرد و گفت که از سال های 94 تا 96 نتایج خوبی از این طرح به دست آمده است.

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  7  =