بورس کالا ؛ دی ۹۶، سررسید تازه وارد بازار آتی

معاملات آتی سکه در بورس کالا روز گذشته به 14 هزار و 970 قرارداد و ارزش آن به یک هزار و 972 میلیارد ریال رسید. همچنین در این روز سررسید تازه وارد دی ماه نیز به معاملات آتی اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در اولین روز هفته از نوسانات دلار کاسته شد، اما این در شرایطی است که اونس طی روز جمعه روند نزولی در پیش گرفت و در هفته ای که گذشته افت 2 درصدی را تجربه کرد ،بنابراین کاهش بهای اونس در کنار بازار آرام دلار موجب نوسان قیمت در بازارآتی سکه شد.
به این ترتیب روز گذشته هر پنج سررسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران با روند قیمتی متفاوتی رو به رو شد، به طوری که سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 189 هزار تومان، کاهش 0.38 درصدی را تجربه کرد، همچنین قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 209 هزار تومان افت 0.22 درصدی را به ثبت رساند.
این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 244 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0.58 درصدی را تجربه کرد، همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 278 هزار تومان معامله و با افزایش 0.86 درصدی رو به رو شد ، از سویی سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 316 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز دوشنبه رشد 1.03 درصدی را به ثبت رساند.
همچنین سررسید تازه وارد دی ماه نیز که از دیروز روی تابلوی معاملات نقش بسته است با قیمت یک میلیون و 355 تومان به ثبت رسید.

سکه در بازار نقدی مقاومت کرد

همسو با کاهش قیمت دلار ، روز شنبه سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 5 هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 188 هزار تومان رسید ،افت بهای سکه در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا روز جمعه بار دیگر به کانال هزار و 200 دلار بازگشت ، در واقع ، سکه طی هفته گذشته نیز چندان توجهی به افزایش بهای اونس نداشت، به گفته فعالان بازار قیمت سکه های خردتر تغییر نیافت، چرا که این روزها تقاضای بیشتری در بازار نقدی دارند.

رای 58 درصدی به رشد بهای طلا

تازه ترین نظر سنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی دیدگاه های مختلفی درباره روند قیمت جهانی طلا در روزهای آینده دارند .
به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران در حالی که انتظار می رود فدرال رزور آمریکا در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را افزایش دهد، سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی درباره مسیر قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.
بر اساس این گزارش تحلیل گران اقتصادی و حرفه ای وال استریت که هفته گذشته روند نزولی قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند، اکنون بر این باورند که قیمت این فلز زرد در روزهای آینده با افزایش همراه خواهد شد.
تحلیل گران اقتصادی اعلام کردند که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزور آمریکا پیش از این تاثییر خود را بر روند قیمت جهانی طلا نشان داده است.
بر اساس این گزارش 19 کارشناس ارشد اقتصادی در نر سنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد 11 نفر معادل 58 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد، 6 نفر معادل 32 درصد اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت با کاهش همراه می شود و 2 نفر معادل 11 درصد نیز گفتند که قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.
در نظر سنجی آنلاین کیتکو نیوز هم 1646 نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز 765 نفر معادل 46 درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده با کاهش روبرو می شود، 644 نفر نیز معادل 39 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند و 237 نفر معادل 14 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا بدون تغییر روبرو خواهد شد.
در نظر سنجی هفته گذشته 57 درصد کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا رای دادند و 58 درصد سرمایه گذاران نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.
از ابتدای سال 2017 تاکنون سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی هر یک 5 بار از 8 مورد نظر سنجی توانسته اند مسیر قیمت طلا را درست پیش بینی کنند.
برخی تحلیگران اقتصادی بر این باورند که افت قیمت طلا در شرایط کنونی موقتی خواهد بود و فرصت مناسبی را برای خرید فراهم کرده است، نرخ بهره آمریکا هنوز فاصله زیادی با نرخ تورم دارد و این مساله موجب تقویت قیمت طلا خواهدشد.
گروهی از کارشناسان نیز معتقدند که کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته مساله ای طبیعی بوده و بازار نیاز به اصلاح مسیر قیمتی داشته است ولی روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده بار دیگر ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1