بایننس بزرگترین بانک غیرمتمرکز جهان را خواهد ساخت

بر اساس گزارش بلومبرگ صرافی بایننس در حال تلاش برای ایجاد یک بانک مستقر در کشور مالت است. این بانک متعلق به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال جهان خواهد بود و به عنوان نخستین بانک غیر متمرکز در جهان شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جمهوری مالت نام یک کشور کوچک اروپایی در مرکز دریای مدیترانه‌ است. در ابتدای سال جاری، خبری مبنی بر این منتشر شد که مالت دارای بخش بزرگی از حجم مبادلات ارز دیجیتال دست یافته است. این خبر برای برخی از افراد غافل‌گیر کننده بود. دلیل آن هم ساده است؛ انتقال صرافی بایننس به کشور کوچک مالت موجب پیشرفت آن در این عرصه‌ شده است.

بایننس تاکنون ۵ درصد از سرمایه اولیه لازم (حدود ۱۳۳ میلیون دلار) برای ساخت «بانک بنیان‌گذاران» را تامین کرده است. فروش توکن این بانک در یک صرافی نامشخص، تحت قوانین آلمان، و با همکاری پلتفرم مستقر در برلین Neufund برگزار خواهد شد. هنوز جواب این سوال مشخص نشده است که آیا دولت مالت برای تاسیس این بانک مجوز قانونی صادر می‌کند یا خیر.

به هر حال مدیر عامل بایننس، چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao) ضمن اظهار امیدواری در صفحه‌ی توئیتر خود نوشته است که این صرافی در سال جاری به حدود ۵۰۰ میلیون الی یک میلیارد دلار سود می‌رسد.

مالت سرزمین ائتلاف سرمایه‌گذاری بلاک‌ چین و سرمایه‌گذاری سنتی است. در عرض سه ماه اتفاق های بسیاری می توانند به حقیقت بپیوندند.

این خبر تنها چند هفته پس از اطلاعیه کشور مالت برای تصویت سه لایحه به منظور توسعه ارزهای دیجیتال، منتشر شد. طبق مفاد آن سه لایحه، مالت می‌تواند به قدرتمندترین کشور حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شود. همچنین این اقدام بایننس سرمایه‌گذاری در عرضه‌ی اولیه‌ی سکه (ICO) را امن‌تر می‌کند و برای سرویس دهنده‌های تکنولوژی گواهی تصدیق به ثمر می‌آورد.

عضو شورای اقتصادی دفتر نخست وزیری مالت در این خصوص به بلومبرگ گفت: مفتخر هستیم که [کشور مالت] به عنوان محل اولین بانک متعلق به جامعه‌ جهانی در دنیا انتخاب شده است.

تعداد کثیری از شرکت‌های حوزه‌ی ارز دیجیتال و بانکی در حال تلاش برای پر کردن خلاء ارتباطی بین این دو حوزه هستند.

اوایل همین هفته با همکاری لایت‌کوین و شرکت توکن‌پی (TokenPay) حدود ۱۰ درصد از سهام بانک آلمانی WEG به بنیاد لایت کوین واگذار شد که گام مهمی برای این ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

 

منبع: ارزدیجیتال 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =