بانک گردشگری آماده بازگشت به فرابورس

در پی رفع اشکالات و رسیدن به شفافیت نسبی بانک گردشگری و همچنین اعلام پیش بینی سود، نماد معاملاتی این بانک فرابورسی بعد از 13 ماه توقف آماده بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  بانک گردشگری که از 5 مرداد سال گذشته با قیمت 123 تومانی هر سهم وارد فرابورس شده بود بعد از کمتر از 4 ماه با توقف نماد معاملاتی مواجه شد. این اتفاق به دلیل اشکالات گرفته شده توسط سازمان بازرسی و بانک مرکزی و مربوط به ترکیب سهامداری، مراودات تجاری و تسهیلات رخ داده و موجب شده نماد معاملاتی ان از 29 آبان سال پیش تا به امروز بسته بماند.

در این رابطه امیرحمزه مالمیر مدیر نظارت برناشران بورسی سازمان بورس به فارس از رفع اشکالات وارده و رسیدن بانک گردشگری به شفافیت نسبی خبر داده بود. حال با انتشار نظر حسابرس و آخرین اطلاعات لازم از جمله پیش بینی سود هر سهم سال مالی جاری و آینده، نماد این بانک 400 میلیارد تومانی آماده بازگشت به فرابورس شد.

به این ترتیب بانک گردشگردی درحالی 4 آبان سال جاری سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذر 91 را بر اساس عملکرد واقعی 9 ماهه 132 ریال پیش بینی کرده بود که در جدیدترین اطلاعات ارایه شده به بورس ، این متغیر مهم یعنی سود هر سهم را به 57 ریال کاهش داده ولی برای سال مالی آینده به ازای هر سهم 130 ریال سود پیش بینی کرده است.

در پیش بینی سال مالی جاری 20 میلیارد تومان (معادل 88 درصد سودخالص و 50 ریال به ازای هر سهم) عمدتا ناشی از سود حاصل از فروش دارایی‌های ثابت مشهود به مبلغ 18 میلیارد تومان است. همچنین با توجه به افزایش سرفصل سود تسهیلات اعطایی در پیش بینی سال مالی آینده نسبت به سال مالی جاری، این بانک اعلام کرده «بخشی از پیش بینی افزایش تسهیلات اعطایی از محل منابع ایجاد شده بابت واگذاری وثائق تملیکی و فروش دارایی های ثابت و مابقی از محل سپرده های دریافتی از مشتریان است».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4