انگلیس آماده حمله به عراق و سوریه است

دیوید کامرون عصر روز گذشته در پارلمان این کشور اعلام کرد که بریتانیا آماده مشارکت در حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،"دیوید کامرون" که برای تشریح سیاست های لندن برای مقابله با داعش و همچنین جلوگیری از پیوستن شهروندان بریتانیایی به گروه های تروریستی حاضر در عراق و سوریه، به مجلس عوام رفته بود همچنین هشدار داد: اگر منافع ملی انگلیس به خطر بیافتد بدون کسب مجوز از مجلس و بدون اطلاع آنها به عراق و سوریه حمله می کنیم.

به گزارش مهر به نقل از دیلی تلگراف، نخست وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد که قصد دارد در نشست هفته جاری ناتو در مورد امکان به کارگیری نیروی نظامی این سازمان علیه گروه داعش در عراق و سوریه صحبت کند.

وی همچنین از مجلس عوام خواست تا اقدامات و قوانینی را برای جلوگیری از پیوستن اتباع بریتانیایی به داعش و دیگر گروه های تروریستی به اجرا بگذارد.

کامرون همچنین از مجلس عوام خواست تا از مردم انگلیس در برابر تحرکات شهروندان اروپایی که به داعش پیوسته و امکان بازگشت آنها به اروپا وجود دارد محافظت کنند. به گفته نخست وزیر انگلیس، این افراد "مصیبتی بزرگ" برای انگلیس محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته اعلام شد که قرار است دولت انگلیس برنامه هایی را برای جلوگیری از پیوستن اتباع این کشور به تروریست های حاضر در خاورمیانه به اجرا بگذارد.

نگرانی مقامات انگلیس که در سال های اخیر با افزایش افراط گرایی روبرو بوده به موجب حادثه دو هفته قبل (کشته شدن یک خبرنگار آمریکایی به دست یک تروریست انگلیسی) به شدت افزایش یافته است. از همین رو روز جمعه، 29 آگوست دولت انگلیس اعلام کرد که به دلیل رویدادهایی که در عراق و سوریه در جریان است، سطح هشدار امنیتی در این کشور به مرحله شدید رسیده که در آن احتمال حملات تروریستی زیاد است.

از سوی دیگر ام‌ آی 5 (سرویس اطلاعات داخلی انگلیس) تجسس در مورد شهروندان بریتانیایی را که در عملیات تروریستی در سوریه شرکت دارند در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −  41  =