ارزش افزوده خدمات پایانه فروش(POS)

بوریس فلرت از شرکت Ingenico در سال اصلی:

مجموعه ابزارهای پرداخت الکترونیک باید متکی بر شناخت ترجیحات و انتظارات مشتریان، تسهیل فرآیند پرداخت، حداقل‌سازی تراکنش‌های ناموفق و نیز رضایت مشتریان از شیوه‌های پرداخت الکترونیکی ‌باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فلرت در ابتدای ارئه خود از برگزارکنندگان همایش برای دعوت از او به ایران تشکر کرد و گفت: «شرکت اینجنیکو در سال ۱۹۸۰ برای ارائه خدمات بر روی دستگاه‌های پایانه فروش تاسیس گردید. عمده فعالیت این شرکت شناسایی روش‌هایی برای گسترش خدمات تجاری، خلق ارزش‌افزوده و افزایش درآمد برای بانک‌ها با استفاده از دستگاه‌های پایانه فروش است».

او در ادامه عنوان کرد: «ترمینال‌ها و پایانه‌های فروش در بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به طوری‌که رشد آنها در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰ درصد بوده و در حال حاضر بالغ بر ۶۰ میلیون دستگاه وجود دارد. بر اساس اطلاعات موجود، بیش از ۳ میلیون دستگاه در ایران نصب شده که با توجه به سرانه جمعیت بسیار بالاتر از متوسط جهانی است».

معاون توسعه کسب و کار شرکت اینجنیکو خاطر نشان کرد: «بررسی‌ها نشان می‌دهد نفوذ پایانه‌های فروش در فضای تجارت الکترونیک ایران رو به گسترش بوده و ترمینال‌های فروش و پایگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات از سطح امنیت بالایی برخوردار هستند. بر اساس اطلاعات موجود بیش از ۳۰ میلیون مشترک تلفن همراه در ایران وجود دارد که بیانگر تقاضای بالقوه مشتریان خدمات ارتباطی در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی است. بنابراین انتظار می‌رود ۳۳ درصد تجارت کشور به سمت استفاده از موبایل بانک سوق پیدا کند».

فلرت گفت: «بررسی روند پرداخت‌های کشورهای اروپایی طی سال‌های گذشته دلالت بر کاهش سهم پرداخت‌های نقدی به حدود ۳۰ درصد دارد که البته در کشورهای اروپای غربی این نسبت به طور محسوسی کمتر است. ضریب نفوذ پرداخت‌های متکی بر ابزارهای موبایل‌های هوشمند و موبایل بانک نیز در پرداخت‌های غیرنقدی افزایش یافته است. همچنین بسیاری از شرکت‌ها (استارباکس، واندا) اقدام به عرضه و فروش کیف پول الکترونیکی ادواری برای مشتریان خود نمودند.
معاون توسعه کسب و کار شرکت اینجنیکو در پایان تاکید کرد: «تمامی ابزارهای پرداخت مذکور باید متکی بر شناخت ترجیحات و انتظارات مشتریان، تسهیل فرآیند پرداخت، حداقل سازی تراکنش‌های ناموفق و نیز رضایت مشتریان از شیوه‌های پرداخت الکترونیکی ‌باشند».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  42